|
|
|
|---|---|
|
Hej där! Har problem med bakfjädringen på min 523iA Touring 97. Den är 5 milimeter lägre på höger baksida, vad kan ha hännt? MVH Erik Arvedson EA | |
|
5mm var inte mycket. Inom felmarginalen om inte bilen står absolut plant skulle jag nog tycka. Annars är väl frågan om du har vanliga spiralfjädrar bak eller luftbälgar, då båda finns att tillgå till touringen. Ett fjäderbrott på sista varvet på en spiralfjäder kan ju ge en viss höjdskillnad. |
|
|
Hej igen! Jag är inte säker ännu vad jag har för fjädring, orkar inte in under bilen nu på grund av ett diskbråck……*suck* Men en bekant tror att det är ett fjäderbrott. Om det skulle vara luftfjädringen, då blir det en BMW-verkstad eller hur?…….*suck igen* Kan man se på någon varnig annars? Inget larmar ännu i alla fall? Bilen ska in på besiktning nu, är det någon ide att försöka, ser de felet tro? Med vänlig hälsning! Erik Arvedson EA |
|
|
Vet inte riktigt hur regleringen med luft funkar, men det sitter givare på bärarmarna som återger läget. Kanske nån sån som skadats/ruckats. Kolla lite på realoem.com och knappa in din bil så får du en överblick utan att knäcka ryggen ;) Är det luftfjädring TROR jag inte SBP anmärker. Ett fjäderbrott kan dom nog däremot ha synpunkter på. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.