AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
905

Har ett problem med min trippmätare!

Dannes 730
Hej alla 7-serie ägare!!
Har problem med min trippmätare. Den funkar ibland och ibland inte. När den fungerar så funkar också farthållaren. Men när den inte fungrar så funkar inte farthållaren heller. Jag har kollat på baksidan om det var några lödningar som hade släppt. Det var det inte. Någon som har ett för slag på vad det kan va? Finns det några relä till farthållaren eller trippmätaren?

Mvh Daniel
sh
820
shu!
525i -91
nån säkring?

// Giv en olle! å gär`n rivar!
Låter som att givaren i bakaxeln är defekt på något vis då både farthållaren och trippmätaren är beroende av den. Inte helt ovanligt och jag tror inte det är vare sig tokdyrt eller jättesvårt att åtgärda.

"The original point and click interface was a Smith & Wesson"

Dannes 730
Tackar för svaren!! men det var kretskotet som var boven. Men det var inget roligt pris på det kortet 6800:- arbete plus kort.
^p
326
^pasi^
740 e32 -93
520 e28 -87
323 -86
hoppas du inte mhandlade ett nytt!!
det finns ju beg kort på marknaden!!

H/Pasi
Länk
Turbo är diesel förunnat!!!!!!
Dannes 730
Jag tackar för det pasi!!!! Men vart får man tag på dom? Finns det nån sida på nätet? Jag har inte köpt nått kort än.

Mvh Dannes 730
jojjje
är du helt säker på att felet sitter i kretskortet?Brukar i så fall trippmätaren nolla sig när du stänger av bilen? Det gjorde min 730. Den hade lite hyss här och var i instrument huset,tänkte köpt nytt kretskort men fick i sista stund nys om att man kunde byta vissa kondingar. Jag bytte 5st kondingar (tack till alla som hjälpte mig med tips) och sen funka allt perfekt
Sa
12
Sarina
750iAL -89
Hej!
Kan en dum blondin få fler detaljer tack, tex var dessa kondingar sitter etc...

"Storleken HAR betydelse!"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.