|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Alltså, jag är av den åsikten efter att ha provat en mängd medel genom åren att det finns inga patentlösning likt, den eller den är bäst. Putsmedel, schampoon och vaxer är som att välja skor, det finns hur många varianter som helst för att tillfredställa de flesta. Däremot är det aldrig fel att välja kvalitetsprodukter, oftast, inte alltid, så brukar man få vad man betalar för. Jag får tacka för de positiva orden samt tillägget att man bör eftertorka meguiar, bock och tack! Casy: På gummimattor vill man helst ha en produkt som dels sprayas på för att mönstret i mattan lämpas inte att torkas med svamp efter man spolat rent gummimattorna med avfettning och högtryck. Medel som appliceras med spray kan jag rekommendera BMWs egen interiörtvätt(svag nybilsdoft och ger djup i gummit utan att blänka), Meguiars Natural Shine Protectant Länk samt om man har turen att ha något kvar, klassikern Meguiars 40.(Tyvärr har den utgått till min, Micke Olssons, hassos mfl sorg.) Sen har jag nog en uppsjö diverseprodukter ståendes hemma som används vartefter. Mvh Asken |
|
|
Asken, blev livrädd när du sa att #40 har utgått eftersom jag är inne på min sista flaska :) Men, den finns fortfarande kvar på Meguiars amerikanska sida (Professional/Mirror Glaze).? Menar du att vår svenska importör har slutat ta in produkten till Sverige? / Peter |
|
|
Har det hänt något mer på den här fronten, eller är det fortfarande dom medel som nämns i tråden som gäller? Har själv kört en del med Turtles skumglans den sista tiden, men tycker inte att den håller så länge samt övriga nackdelar som skum innebär. |
|
|
Denna produkt håller väldigt bra och länge samt att den ger superbra glans på däcken! Länk Tänk på att du bör rengöra däcken ordentligt för bästa resultat. |
|
|
Jag rekommenderar denna. Vill inte använda någon annan nu :) Länk Nytänk - har en betydligt bättre hållbarhet än alla andra medel jag testat. Notera att även denna kräver ordentlig rengöring före. |
|
|
@Salonika: Tack för tipset, verkar som att Meguiars har ett par alternativ mao. @PWtec: Intressant, går den att få tag på i Sverige? |
|
|
PeeGee Finns här: Länk Det går även att köpa enbart själva medlet löst. Trots att priset är ganska högt så blir det inte så farligt i slutändan då det är väldigt drygt. |
|
| @PWtec: Stort tack, beställt och klart! :) | |
|
Pee Gee Trevligt, recensera gärna när du testat! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.