|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Har kört med Armor All men det borde finnas bättre. Vilket rekommenderar ni ? "Less brakes, more accelerator." | |
| Använder Autoglym's produkt, med mycket bra resultat (Länk. | |
|
Provar igen: Länk |
|
|
Meguiars Endurance High Gloss Gel som appliceras med en bit avklippt svamp: Länk alternativt olivolja på en bit avklippt svamp. Mvh Asken |
|
|
Jag kör med Finish från AutoSmart... Länk som jag varmt kan rekommendera. Dock skulle jag vilja ha ett medel som inte försvinner/sköljs bort när det regnar. Sim och Asken: Hur bra klara sig "ert" däckglans när man tex. kör i regn? Mvh Jimmy |
|
|
Jag rekommenderar Länk klockren produkt som dessutom luktar gott! Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
CRC so easy däckglans ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Jimmyboy: Meguiars är vattenresistent så i regn har jag inga problem. Mvh Asken |
|
|
Tack för alla rekommendationer, men har ni fler så fortsätt tipsa. Jag testar Meguiars & återkommer med resultat. "Less brakes, more accelerator." |
|
|
Länk Det absolut bästa däckglansmedlet enligt mig BMW CS #5139 |
|
| Länk : Har använt denna ett tag och den fungerar klockrent! | |
|
Biltemas är bra på just däck, men att använda på övriga detaljer fungerar sämre. Mvh Philip |
|
|
Testade Asken´s tips med Meguiars Endurance High Gloss Gel. Körde på 2 vändor & det blev riktigt bra, ska bli intressant att se hållbarheten. Om det håller i sig så är jag grymt nöjd. "Less brakes, more accelerator." |
|
|
Håller med Asken, Meguiars Endurance är helt OK. Glöm inte att eftertorka bara, annars ser däcken ut som lakris-råttor ;) Hållbarheten är bra, bättre än andra medel jag testat. Men med tanke på hur utsatta däcken är ska man nog inte förvänta sig underverk - utan behandla däcken med jämna mellanrum. Mvh / Peter |
|
| carlee>> vart köper man den? | |
| förutom på siten förstås.... | |
|
Bluemagic 65 från Lahega, oslagbar produkt som används av många rekonder i vårt avlånga land. Finns att tillgå här: Länk När man sprayar på så blir det rätt blank men dagen efter då det torkat lite blir det helt perfekt! Tummen upp för Lahega! |
|
|
Jag ringde kundtjänst nr:et & frågade vart i GBG jag kan hitta en ÅF av deras produkter. Så det blev Mekonomen på Backaplan, dom hade hela deras sortiment. Så det är bara att ringa & kolla vart du hittar närmaste inköpsställe för dig. "Less brakes, more accelerator." |
|
|
Köpte en flaska Meguiars Endurance High Gloss Gel igår på Mekonomen är blev väldigt nöjd med resultatet. Stort plus att även detta medel appliceras med en liten svamp, det föredrar jag. Andra medel i form av skum och spray kladdar bara på fälg, hjulhus och fingar tycker jag. Återstår dock att se hur bra det sitter kvar om man kör i regn. Men att det slår mitt förra medel är högst troligt. Asken: Tack för ett mycket bra tips (vilket ifs. inte är så oväntat när det kommer från dig) :) |
|
|
Har testat de flesta produkterna på marknaden då jag diggar däckglans och kommit fram till dessa tre-i-topp :) 1: Lahega Bluemagic 65 2: Meguiars Endurance High Gloss (Dock efter två omgångar) 3: Turtles Wet n Black (Enklast att inhandla) |
|
|
funkar dessa medel även på bilens gummimattor med bra resultat? /Jonas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.