|
|
|
|---|---|
|
För tre år sen så ställde min far sin 525 tds utanför mitt garage för att den knacka något fruktansvärt plus att den höll på att tjuvstanna lite då och då samt att något i framvagnen var väldigt glapp. Han trodde att ramlagren hade gett upp för den lät verkligen som en skördetröska. efter ungefär ett år så hade jag tröttnat på att bilen stod utanför garaget och förfall så jag satte batteriet på laddning och efter ett tag kunde jag starta igång bilen. Den var lite trög men till slut hoppa den igång, och den lät precis lika illa som jag kom ihåg. Så jag körde in den i garaget och tänkte börja fixa till den. Men till min stora förvåning när jag öppnar huven och lyser med en liten lampa ner i framkant av motorn ser jag att det är servopumpen som har slitit sig från sitt fäste och för allt oväsen. Men jag kom inte längre än att jag började lossa lite slangklämmor innan jag tröttnade. Men nu har jag entligen tagit mig för bilen igen och satt rejäl fart. Så efter lite demonteringar av fläktkåpa, fläkt, tryckrör från ic, generator, multi-rem och remskivan på servopumpen så kunde jag se vad problemet var. Det stora aluminiumfästet som håller både generator och servopump hade gått av på två ställen, lyckligtvis så hittade jag ena biten. Lämnade till en kompis för lite svetsning och nu är den som ny igen. Passade även på att fixa matarpumpen i tanken för den var stendöd, kanske därför den var svårstartad och dog när det var lite bränsle kvar i tanken. Det enda jag saknar nu är fästet (nr 6) som sitter bakpå servopumpen som också gått av. Länk Kommer fylla på med lite mer info och kanske några bilder framöver. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.