AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
2.301

116i går bara ok på tomgång

ka
17
kamikaze1
535d Touring -05
116i -05
Min 116 gav upp idag. Bilen varvar med viss tvekan ut i frilägemen går dog väldigt ojämt. Lägger jag i växel och för söker köra så orkar bilen inte upp mer än i 30 typ. hoppar och studsar och lever jävel.

Bilen går bra på tomgång och är lättstartad men det är allt. Inga felkoder visas i instrumenteringen. Har provat att rycka ut sladden till luftmassemätaren men märker ingen större skillnad mer än att bilen går lite sämre på tomgång utan lmm inkopplad.

Kan även säga att bilen ar precis varit på vekstad och fått dear av fronten samt framlyktorna bytta samt att de försökte uppgradera mjukvran i den men lyckades inte fåkontakt med boxen.

Nåon som vågar ställa en diagnos på detta?
ka
17
kamikaze1
535d Touring -05
116i -05
Uppdtering jag har nu mätt upp lmm enl. BMW´s diagnos system. och då har jag mätt på stift nr5 på lmm. diagnos systemet säger att jag då ska få ut 0,5-0,6volt men jag mäter 1,5volt.

Såg även att jag lurades innan, den gula motorsymbolen lyser på instrumentpanelen.

Vad tror ni? Är det bara till och beställa en ny lmm?
ka
17
kamikaze1
535d Touring -05
116i -05
Ingen som har nåra ideer?
ka
17
kamikaze1
535d Touring -05
116i -05
Problemet löst. En liten skitgrej bara.
Ba
396
Bavaria1
iX3 M-Sport, -22, Piemont Red
Neue Klasse Silver beställd
Bra att din bil går igen.
Vilken lite "skitgrej" var det som orsakade detta?

Lennart Bornhall
BMWCS #1085
ka
17
kamikaze1
535d Touring -05
116i -05
Var tots allt inte ett skitfel....kamkedjesträckaren hade pajat vilket resulterade i att kamkedjan hoppade. Nu är risken att en eller ett par ventiler är krökta. går på uppåt 15000 att fixa. Bmw vill inte ta på sig detta trots att det är ett känt konstruktionsfel på kamkedjesträckaren...
fl
751
flash gordon
Mellanbilen
SAAB 9-3 2.0 T 185 hk 02a
Låt oss veta hur det går.
Man blir lite orolig själv.
fl
751
flash gordon
Mellanbilen
SAAB 9-3 2.0 T 185 hk 02a
Har varit i kontakt med BMW gällande denna sak.
Och på min är den byt/verkar vara 1 problem som bmw vet om och åtgärdar.

Så det är lite konstigt att det inte är byt på din 05/görs i samband med service.
Hei Kamikaze1!
jeg har samma problem på min 116. Står nå på verkstedet- bøyde ventiler og defekt stempler. Dette er en 2006 mod. BMW garanti eller kjöpsloven tenker jeg:-) Verkstedet sjekker nå om det går på garantien. Gi meg feedback når du får svar. Tack tack
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.