|
|
|
|---|---|
|
ahhh det ska bli så skönt att se tv igen då man står o väntar i bilen osv o kunna läsa nyheter osv igen! hybriden gick loss på 5800kr splitt ny bmw orginal i tyskland | |
|
Med TVfree modul can du titta då du kör! Friend of Sonic |
|
|
Krävs det nåt mer? Jag har en analog TV-modul idag. Misstänker att man behöver andra antenner också? |
|
|
Chem! Vad har du för bil? modell? år? Jag kan kolla om du behöver nåt mer. Friend of Sonic |
|
|
Hej, Man behöver nya antennförstärkare för TV vid byte till digital för att få bra mottagning. Men själv tycker jag att även efter byte så är mottagningen halvkass. Jag skulle rekommendera byte till en extern TVantenn som placeras under hatthyllan. På detta sätt fick jag mycket bättre mottagning. /Andy |
|
| Jag har en E39, 530i från 2002. Full med utrustning, bla analog tv, BM54, bluetooth osv. | |
|
Jag har satt in en digitalbox med diversity 2 aktiva antenner som jag satt på varsin sida i bakfönstret. Kopplat in i av-ingången + tv-freesladd. Ser bild väldigt bra i fart omdet inte är uppenbar radioskugga. /Gunnar /Svart(303/9) 740iA |
|
|
Beolink: Vad är det för typ av antenn du använde ? är det till E61 eller E39 original Hybrid modul? Tack på förhand! George |
|
|
De antennförstärkare som jag ursprungligen bytte till är BMWs orginalförstärkare för uppgradering till DVB hybridmottagare. Men eftersom jag var missnöjd med mottagningen så köpte jag en aktiv TVantenn på Kjell&Company vilken gav mycket bättre bild även utanför tätorterna och i högre hastigheter. /Andy |
|
| Andy, vilken modell av antenn köpte du hos Kjell? | |
|
Tack Andy for information, bliv det bra med bara en antenn ? det finns ju två antenningångar i tv-modulen. /George |
|
| Funkade bra med bara en. Tyvärr säljs ej den modellen som jag köpte längre, men troligen funkar det lika bra eller bättre med de nya modellerna. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.