AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.067

Hastighetskontroller med radar

Gu
35
Guru
535i -91
Har hört rykten om att det finns en tejp som efter applicering på regskylten förhindrar att radarvågorna reflekteras. Ligger det någon sanning i detta tro?

mi
239
mikebike
Z3 2,8 -99 Roadster
Använder verkligen polisen radar numera?
In
504
Ingo
320d -13
X5 M-sport -15
McLaren 570s -16
Snuten siktar laserpistolerna på nr. plåten för att den reflekterar bäst, men det går ju även på resten av bilen. Men för att det inte ska reflektera så bra så kan man ta lite ljus solfilm å sätta på. Det har min polare gjort och han har haft konflikter med snuten ett flertal tillfällen :) De har inte hunnit ta om mätningen innan han e förbi.

Mvh Ingo E39 -97 med 19"
Ma
1.746
Magnus M
i4 M50 2023
M1000XR 2024
Nya direktiven ang lasermätnig för polisen är att sikta på höger framlykta.
Har läst reglerna själv... har bekanta som råkar ha tillgång till alla regler (kan ni gissa deras yrke?).

Magnus M, BMWcs NORD
In
504
Ingo
320d -13
X5 M-sport -15
McLaren 570s -16
Jaha där ser man, hur ska man göra då tro? Man kan ju inte åka med helljus jämt : ) Kan du inte fråga "de blå" he he he...

Mvh Ingo E39 -97 med 19"
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Hej.

Det enda man kan göra är att köpa en störare/varnare.

Mer info:

Länk

/Edvard
BMW CS # 4503
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Det dumma med den varnaren / störaren är att den är fast monterad och därför svår att gömma vid en ev. kontroll av fordonet. Har själv testat en Cobra 9200 (ca1300-1400:- till brevlådan) med god framgång i den svenska trafiken. Lätt och snabb att stoppa i fickan vid en ev. kontroll.
Har iof. hört rykten om att en trafikant med fast monterad skyllde ifrån sig på att den tidigare ägaren hade monterat störaren så han klarade sig tydligen.

www.cobra.com
Skrönorna om Laservarnare är många och ganska otroliga. Har hört att man skall lägga CD-skivor i framrutan för att störa bort laserstrålen, uppfinningsrikt.
Även att sätta solfilm på nummerskylten då reflekteras inte strålen tillbaka. Tänk att militären inte tänkt på detta förut....

Eftersom jag själv använder samma kläder som Magnus M.s bekanta så pratade jag med de som borde veta bäst. OTR/Trafiken. Se smålog och tyckte att jag skulle drapera min BMW med olika saker så kanske de även kunde bötfälla mig för att jag inte såg ut...

Men laservarnare funker, men senast jag kollade var det 6 mån fängelse i straffskalan. Nu får man ju bara fotboja......men ändå.

/Jorge
Åker 325-91
V1
18
V12!!!
850ia -91
Jaa, Laservarnare/störare är ju ett hemskt brott, eller hur?

Någon som vet tekniken i de nya fina kameralådorna? Motmedel? Tomteskägg eller Hagelspruta vid drive-by? Skämt åtsido, några knep måste det väl finnas.
En variant.... men de bästa är ju att hålla farten vilket man lär sig med tiden..:-)

Länk
Självklart skall innehav av laservarnare straffas med lagens strängaste straff!!!

Man måste väga brottet mot straffet. Är brottet riktigt allvarligt skall det straffas hårt.

Tex..
Personrån -> kvartssamtal med tant från socialen ("ajabaja..")
Gängvåldtäkt -> kvartssamtal...
Rattfylla med dödlig utgång -> 1 mån fängelse
Laservarnare -> sex månaders fängelse.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Kommer gasa fint vid kameraskåpen när dom kommer upp. Bilen står skriven på morsan (eftersom hon bär försäkringen). Och vi är inte särskilt lika ;) Det kommer bli kul och se vad snuten gör. Enligt lag behöver hon inte ange vem som körde bilen, och eftersom det inte var hon som körde så blir det ingen efterföljd?

Vi får se.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.