|
|
|
|---|---|
|
Hej! Det är så att jag i över två år gått och drömt om att äga en M3 E46 SMG II, och äntligen skall jag ta tag i saken och göra det till en verklighet. Jag har aldrig tidigare ägt en BMW, utan har endast studsat runt på framhjulsdrivna turbo volvos. Jag började googla ordentligt efter M3or, alla var nöjda och tycker det är en super bra bil för pengarna! Det enda som folk varnade för var vevlager och oljepump. Men så råkade jag hamna på en sida där man systematiskt lagrade all information om motorhaveri på M3or och plötsligt var det en skrämmande syn. Hur är det med SMG II 03 och frammåt, är dessa barnsjukdomar i motor lagade? Finns det några andra tips inför mitt köp? Mvh Christopher | |
|
01or och tidiga 02or har haft dessa problem, svensksålda bilar ska vara åtgärdade av bmw. 03or ska vara åtgärdade från fabrik vad jag förstår. Sen om du väljer smg 2 så finns det några fler komponenter som kan strula. Ett smart val kan ju vara att köpa en lågmilad lite nyare m3a så du kan ta del av maskinskada hos ditt försäkringsbolag. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.