|
|
|
|---|---|
|
Köpte i våras en bil av handlare. Det har varit allt annat än problemfritt. Det mesta är nu löst, dock återstår att få reservnyckeln. Han har slingrat sig/skyllt på allehanda omständigheter men nyckeln levereras inte. Frågan är således, vad göra med denna krånglande säljare? Jag kommer inte att berätta hela storyn, eller vem handlaren är förrän allt löst. Då kommer dock gladeligen att delge er alla smaskiga detaljer. //bobban | |
|
Blev du lovad vid försäljningstillfället att du skall få reservnyckeln? Har du det på papper? Då är det bara till att vända sig till konsumentverket, eller kronofogden. Muntliga avtal är inte värda mycket när det uppstår oklarheter. Vorsprung durch freude am fahren |
|
| Jodå, det står två nycklar på kontraktet. Var av den andra "låg i posten" och "var på väg", och ha så varit flera månader. Nån som varit med om nåt liknande, och hur gjorde man då? | |
| Koda om startspärren och skicka en faktura till säljaren. Eller hota med det iaf. | |
Roffa1 |
Sätt upp ett eget datum då nyckeln skall vara levererad till dig. Har du ej mottagit nyckeln efter detta dat, så anmäler du honom för ARN. Enl konsumentköplagen är han skyldig att följa vad som står i kontraktet: 2 styck nycklar. Jag hade personligen beställt en extra nyckel och fakturerat honom/företaget för kostnaden. |
|
Det lutar snart åt att det blir nån form av åtgärd. Så snart saken är ur världen skall jag tala om för er vem skojaren är. // |
|
|
Sjung ut :) jag är nyfniken.. /FF |
|
|
Nu skall den förlorade nyckeln vara på ingång. Så när som helst får ni veta. // |
|
|
Det var synd att jag inte hade denna info innan jag åkte för att köpa bil. Han är tydligen ökänd i bilhandlarkretsar. Och nej, jag kan inte rekomendera honom. Bara strul rakt igenom. Alldeles för mycket för att lista. Jag bifogar lite länkar om någon vill läsa mer. Det går säkert att hitta mer om man anstränger sig lite Bevara oss hederliga människor för denna klåpare!!! Länk Länk Länk Länk // |
|
|
Bara namnet på firman bör väl tala sitt språk.... BMW - Beroende Med Wilja |
|
|
Läser man Boblins länkar om Chargern så räcker det för att aldrig någonsin gå i närheten av den firman. Visste inte att det var gamla Wasabil det gällde, men efter att ha läst på så förvånar det inte. ------- //Lövet |
|
| Vilka luffare.. Borde ju ha näringsförbud | |
|
Som tur är har det inte kostat mig några pengar, men hur mycket tålamod som helst. Hjälp nu till att göra allt för att så många som möjligt kan ta del av denna firmas renommé. // |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.