AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.684

Fråga angående harman/kardon ljudpaket (E46)

Som sagt, jag undrar exakt vad det innebär med ett sådant paket. På min gamla E46 hade jag hi-fi paket, dvs extra högtalare i dörrarna. När jag tittar på harman/kardon utrustade bilar verkar det inte skilja mycket åt, bara annorlunda kåpor på hatthyllan samt dekaler på främre diskanter. Finns det fler högtalare gömda någonstans? Är bättre högtalare installerade? I hatthyllan sitter 6x9 tummare, eller har jag fel? Knappen med högtalarsymbolen i mittkonsolen verkar inte göra mycket förutom att ljudet blir lite "luftigare", så vitt mina öron kunde bedöma. I och för sig så har jag bara testat med vanlig FM radio på den värdelösa Business stereon, alltså borde det låta betydligt bättre med en annan stereo och riktig skiva?

Vorsprung durch freude am fahren
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
Hej
Vad jag kan förstå så är väl skillnaden att Harmann-Kardon har levererat högtalarna bla...och dom ska väl vara snäppet bättre än andra....åtminstone enligt dom själva...haha...
Själv tycker jag ljudet är ett strå vassare men det kan vara inbillning

Frasse
sen är väll skillnaden att det är fler högtalare i H/K Paketet? och en Subwoffer i skuffen?
Ska alla harman/kardon utrustade bilar ha en sub i skuffen, och i så fall exakt var ska den sitta? Vid reservhjulet?

På sedan är det två 6x9 i hatthyllan som agerar sub.
Aha, jag kunde inte se suben i en E46 sedan jag tittade på och blev lite orolig, men nu vet jag att det ska vara så. Tack för era svar!

Be
17
Bengan41
BMW X1 23D 2011
Kolla här

Länk

Bengan jag hittar bara på E9x där och nu undrar trådskaparen om H/K Paketet till E46.

Iallfall i e46 Coupé så med H/K paketet så sitter det en subwoffer i taket i bagagen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.