|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hejsan har en BMW 728iA -97;a som har telefon i mitt armstödet, Jag har aldrig brytt mig om att kolla om det finns något liv i den men tänkte det kunde vara kul. Displayen lyser inte det enda som lyser är knappen man trycker på för att få upp luren och efter det så lyser pilen för att visa vars man skall sätta simkortet. Eftersom jag inte sett något liv ifrån displayen så har jag tänkt att den kanske inte funkar men om jag skulle skaffa ett nytt kort och sedan sätter in det, Är det troligt att den börjar fungera ? Eller hur fungerar det ? | |
|
Vet inte om detta hjälper men i min 528ia från 00 så hade jag liknande problem. Vet dock inte om skärmen lyste. Men jag fick stoppa in sim-kortet bak i bilen (vänster bak, fanns ett litet simkorts-fack i orginal-delen av telefonen) Då fungerade det utmärkt. Men så fort jag stoppade in ett kort i telefonen i armstödet så funka det inte. /Johan |
|
|
Okej, Jag skall kolla det imorgon och se om det finns någonting sådant, Är ju möjligt. Tänkte för om det fanns någon "Högtalar funktion" i den telefonen vore det ganska nice ;D |
|
|
Ja det är handsfree i telefonen. Men det låter konstigt om den inte lyser, det ska den göra oavsett om du inte har SIM-kort i den. Men som sagt, för att få det att fungera så måste simkortet sitta där bak. Våra nya simkort vi har idag fungerar inte i telefonerna där framme i lurarna på varken E39 eller E38. (om man inte får tag på ett gammalt 16k-simkort). Men som sagt, tveksam om du inte har nåt annat fel med din telefon, om det inte är så enkelt att den är avstängd? Men jag har för mig att min telefon i E38an startar upp sig själv när man startar bilen, även om jag tidigare stängt av den förra gången jag haft bilen. |
|
|
Okej men om den skulle vara avstängd på vilket sätt skulle man isf. kunna tända den på ? Jag kollade i skuffen bak på vänster sida i facket och där hittade jag en svart "låda" där det stog GSM på m.m vars är det man sätter in simkortet ? Går det isf. med ett vanligt litet ? |
|
| Simkortet stoppar du in på ovansidan på "lådan" och det ska vara ett stort simkort. | |
|
Huruvida det fungerar där fram eller inte beror helt på hur bilen är konfigurerad samt vilken telefon eller multidisplay det sitter i bilen. Det är bara att slå på bilen i ETK:ns utr. lista, så står där uttryckligen om det är simkortsläsaren fram eller bak som är aktiv. Den enda (och i övrigt den enda seriösa telefonileverantören i Sverige, enligt min åsikt), dvs. TELIA, kan alltid leverera simkort som fungerar i alla dessa äldre GSM-telefoner. Både vid fastabbonnemang samt kontantkort. Jag använde (och använder) själv ett tvillingkort i en BMW originaltelefon från 1990. Detta kort funkar i samtliga E32/E34/E38/E39, oavsett om det är TEKADE, Motorola, Siemens, BOSCH, mm. Mvh /A BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
Jag har själv Telia, dom kunde INTE leverera ett 16K-simkort när jag frågade dom. Som tur är så fungerar även dom nya korten i läsaren bak. |
|
| Ska tilläggas att kompisen som kör 3 inte fick det att fungera. När jag stoppade i mitt Telia-kort gick det bra. | |
|
Okej, Men eftersom displayen inte lyser undrar jag om det kanske bara skulle vara avstängd jag tror ju inte att den skulle starta bara för att man sätter in ett simkort !? Hur slår man på telefonen om den är avstängd ? |
|
| Kolla om lursladden är inkopplad ordentligt, är den det ska telefonen gå igång automatiskt när tändningen sätts på. | |
|
Kollade lur-sladden och jag tyckte inte att det såg ut som om det skulle vara något fel men efter att jag lossat sladden från den pyttelilla sladd fästet så var sladden lös. Efter att jag tryckte tillbaka sladden och nu funkar telefonen och det står "Sätt i Kort". Och jag undrar funkar det med ett TELIA kontant kort om jag sätter kortet bak i skuffen ? |
|
| Det ska funka | |
| Okej då skall jag åka och fixa det ! | |
|
Har åkt och köpt ett Telia Kontant kort nu och det funkar kanon ! |
|
| felpostat svar | |
|
runaris, Väldigt OT men varför skriver du "felpostat svar" titt som tätt i diverse trådar? |
|
| Sorry det blir lagt inn automatisk,tror jeg har blitt kvitt problemet nå var ett hp laptop program som gjorde det. | |
| Jag har fått ett kontantkort av en polare som är från tele2, satte i det i min telefon i fram i bilen men funkade inte, kollade i bak men hittade inte vart man ska sätta in kortet, nån som kan ta en bild och visa? | |
|
Känn efter på ovansidan av GSM-enheten. Där bör du vid den inre kanten (har jag för mig)känna en springa som det passar att skjuta ner ett stort SIM-kort (Kreditkortsstorlek) |
|
| Okej, ska kolla på det, har ett helt kort som är i kreditkortsstorlek... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.