|
|
|
|---|---|
|
Någon mer som tycker att dessa däck för ett sabla oväsen vid körning eller är det bara jag som är kinkig ? Mvh, Peder Spännande män luktar diesel ! | |
|
Du som är kinkig ; ) Våra låter inte speciellt, vet inte om det skiljer på EU/Asien däck? jag har EU varianten i storlek 225/60/15 tror jag. "The original point and click interface was a Smith & Wesson" |
|
|
låter knappt nånting.... Länk |
|
|
Däck-dimensionen betyder ju mest för hur mycket däcken låter. Mina F1 (EU varianten såklart) låter inte överdrivet mycket ( 17"x8.5" med 225/45 ) men betydligt mer än mina 16" 205/55 vinterdäck. |
|
|
Dom låter mer och mer ju mindre mönster det är, med 4-5 mm kvar så lät mina mer än mina dubbdäck......... Mvh Patrik 325i -92 |
|
|
Någon som har tips på ett riktigt tyst däck? F1 däcken har ju väldigt bra grepp tycker jag... |
|
|
Mina F1:or går tyst och fint tycker jag, trots dimensionen 235/45-17. Körde en ny Audi A6 med Pirelli P6000 i dimensionen 205/55-16, där lät det ordentligt från däcken. Micke |
|
|
Jag håller med om att F1:orna väsnas, och det gör även min däcknasare som tycker att F1:orna bara är ett "hyfsat" däck som kostar mer än det är värt. Om man kommer över ett parti Bridgestone S02 (som numera inte tillverkas längre) ska man lägga vantarna på dom direkt pga dom går tyst har ett grönjävligt fäste både i vått och torrt. Ett alternativ till GoodYear är också Toyo Proxes som har ett bättre våtgrepp än F1, men lite sämre grepp på torr väg. Ni har väl kollat in wheelbase hoppas jag? Länk Pär |
|
|
Jag har fått tips om Yokohama AVS Decibel som lär vara ett nytt däck med mkt bra grepp och dessutom mkt tyst vilket namnet antyder...de har inte v-mönster. Ngt dyrt bara med ca 2 400 kr/st för 225-55-16. Tacksam för tips om ställe med bättre pris! Björsa |
|
|
Jag tackar för all input får kolla igenom lite tester och beställa nytt snart ! Mvh, Peder |
|
|
vart ska F1 däcken vara gjorda? är asien däcken eller eu däcken bäst? Mina är gjorda i Thailand!? ///Christopher E28-registret #116 |
|
|
Eu däcken är bättre, Asientillv. är för mjuka. Länk |
|
|
Asien däcken är inte mjuka, de är stenhårda! Jag vet för jag har ........... Mvh Patrik 325i -92 |
|
|
Tror också dom är hårdare, dom är iaf usla på vått väglag! "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" Mvh Anders S. |
|
|
Ett gammalt inlägg kommer här; "Nu har jag letat fram en gammal Teknikens Värld, 15/2000, där de testar följande: Conti Premium Contact 1850:-, DaCapo NRJ Sport 1000:-(regumm.), GY F1 EU-tillv. 2325:-, GY F1 Thai-tillv. 1595:-, Pirelli P Zero 2795:-. Testförare var Peggen Andersson, bekant man i ett visst tyskt bilmärke! Däckstorlekar 225-235/45-17 utom Conti som var i 225/55-16. Broms på torr asfalt: 1. GY F1 EU, 39.4 m 2. Pirelli, 40.3m 3. Conti, 40.4m 4. GY F1 Thai, 41.6m 5. DaCapo, 41.8m Broms på våt asfalt: 1. GY F1 EU och Conti, 47.8m 3. Pirelli, 48.8m 4. GY F1 Thai, 49.8m 5. DaCapo, 53.2m Varvtid på Falkenberg (snitt/8 varv): 1. Pirelli och GY F1 EU, 58.6 sek 3. Conti 59 sek4. GY F1 Thai 59.6 sek 5. DaCapo, 62.6 sek Som synes är GY F1 EU är ett utmärkt däck medan GY F1 Thai fick följande omdöme; "Thai F1 är varken uselt eller livsfarligt. Visst är det något sämre än den tyska versionen både vad det gäller varvtider och bromsegenskaper. Men livsfarligt? Icke! Snudd på ett kanonköp."" |
|
|
Testade dom inte "grepp" på våt asfalt? Det är ju så att säga rätt stor skillnad mot att bara bromsa med raka hjul. Vore intressant att se dom resultaten också... "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" Mvh Anders S. |
|
|
Jag kan intyga att Asien däcken är livsfarliga!!! Det är ungefär lika bra grepp som om man snor däcken ifrån gungorna i lekparken och sätter dom på bilen!!!! När det är blött ute är det ungefär som att köra på blankis...... Mvh Patrik 325i -92 |
|
|
Ja, Asien däcken blir "Khassa Phukkar" så fort det blir blött eller temperaturen sjunker under +10 grader har jag hört. Jag kör med EU varianten nu och de är väldigt bra. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.