AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.087

Kylare bmw 525 vilka passar

Fr
666
Fredde85
BMW M3 1993
Tja har problem med min kylare

Ska eventuellt köpa en ny men hittar en hel uppsjö med olika bredd mm men är de samma fästen på en smalare kylare alltså passar alla kylare som är till 525 även om man har en lite bredare nu då dem smalare är billigare. Eller längden menar jag väl egentligen. Någon som har erfarenhet i detta ämne
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Alla kylare har fötter som de står på, smala kylare har större fötter.
Så kylaren går alltid att få dit med rätt fötter, sen ska ju slangar o sånt passa.

Till 525 finns två olika storlekar på kylare,440mm och 520mm. Dock finns det flera olika varianter beroende på oljekyl, AC och versioner. Har du en manuell med AC borde de va rätt lätt att hitta en ersättningskylare.
Fr
666
Fredde85
BMW M3 1993
ja ac me manuell så de du menar är att en på 440 passar min då lika bra som en på 520 då
Fr
666
Fredde85
BMW M3 1993
skiljer de inget expansions kärlet då mitt sitter lite högre upp på vissa verkar de sitta nere eller är de samma på alla är ju bara bilder jag sett på ebay
Fr
666
Fredde85
BMW M3 1993
Länk

så denna passar den min med rätt fötter strår i listan den ska passa 525 också ac har jag men dock bortkopplad. enda skillnaden jag kan se är att denna har lägre expansionskärl men de kanske inte spelar roll
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Det jag menade va att har du manuell med AC finns det många kylare att tillgå då de flesta 525 1992 är manuella med AC. Denna kylare är 520mm.
E34 med AC har i regel större kylare än dito utan AC. Tar du bort AC-kondensorn tvivlar jag inte på att 440 kylaren duger gott. Sen ska ju bara få till slangarna och rätt fötter, du behöver bara en och den kostar 40kr på BMW.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.