|
|
|
|---|---|
|
Någon som varit och tittat på denna kanske? Länk Tänkte eventuellt åka och kolla på den när tillfälle ges inom kort, Nåt man ska tänka på eller kolla på speciellt, nu tycker jag Jarls är seriösa och bra med ni kanske har något speciellt man ska tänka på? | |
|
Vet tyvärr inget speciellt som du bör kolla på en Z4 coupé men kikade på bilen i fredags när jag hade min M3:a inne på däckbyte hos Jarls. Lånade nycklarna av Martin och satt en stund i den, härlig gokart-känsla av att bara sitta i den faktiskt. Ratten var underbar, ännu tjockare och mindre än i min. Jag fick lätt plats med min 190 på höjden men tyckte att det var lite ont om plats för benen trots att stolen var längst bak. Mina knä var väldigt nära instrumentpanelen. Men det problemet kanske inte du har. Riktigt fin i skicket är den iaf. både utv. och inv. Blev faktiskt lite köpsugen :). Hade jag köpt den hade jag bytt fälgar till 19" original eller BBS eftersom jag inte riktigt tyckte att de 18" som sitter på bilen gör bilens övrigt kaxiga former rättvisa. Tror inte bilen så länge. Lycka till om du köper den / Jimmy |
|
|
Jag är ju själv lika lång som dig så jag har väl samma "problem" men jag har provsuttit en sådan tidigare och tyckte det var fin "gokart" känsla i den, bilen i sig är ju riktigt snygg! Får se om den är kvar när man åker dit, hade varit kul och testa den också man lär inte bli mindre köpsugen.... |
|
|
För något år sedan så blev det ett par mil i en Z4 Coupé 3.0 si och det var precis som ni skriver ovan ganska mycket go-cartkänsla i positiv bemärkelse... Det enda jag kunde anmärka på var att höger knä hade dåligt med plats. Jag är 194 cm. ___ //Ulf |
|
|
Ja det har jag nästan förstått, men o andra sidan blir det inga europa runt heller i den bilen om man köper den. Kommer gå på sommaren till golfklubben och tillbaka ungefär :) Så korta sträckor är nog ingen fara, hoppas man på i alla fall! |
|
| vet inget om den bilen men måste säga att den är riktigt riktigt snygg :D | |
|
Den har rullat avsevärt mer än genomsnittet och det måste finnas en del att ta av på prislappen. Minst sagt. Just nu känns glappet mellan en med betydligt färre mil alldeles för litet för att det skall kännas rätt. Bland annat fanns nyligen en klart jämförbar en coupé ute som rullat 3400 mil för 339' vilket gör att det känns saftigt att begära 338' för denna. Beträffande fälgarna så är de som sitter på bilen i annonsen är de enda som BMW erbjöd till Z4M, några andra orignalfälgar finns inte såvitt man inte sneglar åt fälgar framtagna åt andra karosser. |
|
| Jag vet inte om det bara är jag, men jag stör mig något otroligt över hur många BMW modellers skinnstolar ser ut efter några tusen mils körning. Varför gör de sittytan i ett så stort skinnstycke så att det bildas "påsar" när man töjt (suttit) i skinnet ett tag? Fler sömmar skulle säkert lösa problemet. Spelar ingen roll hur fin denna Z4 är i övrigt så stirrar jag mig blind på den detaljen och så är den "gammal" i mina ögon. Undrar om man kan söka för denna åkomma ;-) | |
| "gammal" säger han som kör en -65a ;) | |
|
TISA:n är inte gammal, den är antik = 4 år äldre än mig ;-) Läderstolar har den i alla fall inte... Länk Förlåt, on topic igen nu! |
|
| Jag håller med dig om BMW:s skinnstolar ser för jävliga ut efter några tusen mils körning, ser man på tex pasatens skinnstolar dom har som du säger sittytan uppdelad med fler sömmar ser ut som nya efter 5-6000mils körning medans BMW ser sunkiga ut. | |
| Sant men på M3 e90 så är skinnet mer spänt än det var på både z4 och E46 e39 osv | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.