|
|
|
|---|---|
|
Tjo. hittade detta Länk Är de något att ha? Det är ju sjukt billigt! Tänkte bara höra om någon har erfarenhet av det kittet eller säljaren/företaget. Annars köper ja på dirren! ha de kung! /Nojjelicious | |
| Du får ju förvänta dig att det är "biltemakvalité" på delarna. Men det behöver inte vara skräp för det då... | |
|
ja de är klart, jag förväntar mig ju inte värsta super bromsarna, men om dem funkar typ som orginal så är de ju bra! Är de någon annan som har nått att säga? Ös på! |
|
Roffa1 |
Det är ju kanonbilligt 1,100:- för fyra st kompletta bromsskivor inkl "ALLT" runtomkring. Står dessutom att det är europa tillverkade kvalitetsskivor. Tror du får betala mer på skroten för beggade delar;-) Frakt endast 250:- (skulle nog kosta minst det dubbla i Sverige) |
| Ja vad säger du då? Bara å slå till eller? :p | |
Roffa1 |
Klart du ska slå till om du är i behov av nya bromsar, var kan du annars köpa allt detta för 1.350:- inkl fri frakt till Schweden. 2 ventilerade skivor för framaxeln 5-hål, 286 mm x 22 mm 4 block (= komplett bromskloss set) för framaxeln, inklusive broms Slitagevarnare 2 bromsskivor ventilerade / fast bakaxel för 5-hål, 280 mm x 10 mm 4 block (= komplett bromskloss set) för de bakre, inklusive broms Slitagevarnare 4 Hand bromsbackar (= komplett pad set) för parkering / handbroms En uppsättning av tillbehör / installation kit för handen bromsbackarna helt vänster och höger med fjädrar och stift split |
|
Älska Google translate :p Ja men då drar jag iväg en beställning! uppdaterar när ja fått grejjorna |
|
Roffa1 |
Rekommenderar dig att köra betalningen via PPal. (mkt säkert o smidigt) |
| Ja jag tänkte det men det tar ju fan 3 dagar innan pengarna från bankkontot kommer in på paypal kontot! | |
Roffa1 |
Mina interna överföringar mellan olika konton (Mastercard osv) brukar vara klara till nästkommande vardag... |
| Okej, får vänta nån dag med å beställa då. | |
|
Min tyska säger mig att " "2 Bremsscheiben unbelüftet /massiv für die Hinterachse" Betyder att skivorna bak icke är ventilerade utan massiva,. 323 och 328 ska ju ha ventilerade skivor även bak, 276x19mm. I annonsen är de dessutom en annan dimension 280x10 mm Således passar de endast bilar med icke ventilerade bromsar bak. |
|
| Jag har en 320i, Den har inte ventilerat bak.. vad betyder massiva? | |
Roffa1 |
Massiva = Ej ventilerade.. |
Roffa1 |
Nojje: Du har väl mätt upp de gamla bromsskivorna, så du får exakt samma storlek? Annars passar det ej alls. Fram 286x22 mm. bak 280x10 mm. |
| Åjo...nog passar "solida" skivor till en bil med ventilerade skivor, men icke tvärsom, dvs ventilerade skivor till en bil med solida går ej...En bekant hade en 523i E39 med ventilerade skivor bak. Eftersom de var slitna så bytte vi de. Till vår stora förvåning hade puckot som ägde bilen innan oss monterade solida skivor, var precis så beläggen hölls kvar...Med detta vill jag säga: se till att montera skivor som 'är avsedda för just din bil... | |
|
Bullshit...paypal funkar direkt och jag handlar mycket genom nätet. Du får en "invoice" som dem skickar till din paypal adress, du klickar på betala och sen via vilket kreditkort, klicka Pay, KLART! Handlade senaste igår och förrigår, förra veckan 2 ggr och säljaren har kunnat ta betalt. Vad gäller skivorna så är det riktigt bra pris med belägg o allt. Låter skumt men dock hade jag nog också köpt dem om jag vore du för han har sålt en hel del och har 100% feeback, det säger allt ändå att folk är nöjda. "Riktiga män kör diesel" |
|
| Roffa: Ja det är 286x22 mm Fram och 280x10 mm Bak. Jag uppdaterar här när jag fått grejjorna om kvalitén osv. Tack för alla svar! | |
|
Nojje Har du köpt och monterat bromskivorna? Är det nåt att ha? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.