|
|
|
|---|---|
|
Köpte en 330 cab-02 förra våren som det bara kommer ljud från bakre högtalaren ( Höger ) och bara diskanten i fram på samma sida. Bytte ut själva stereoenheten i fram från band till CD men det är samma fel i alla fall. Det är lite tråkigt när telefon och GPS bara låter i diskanten på höger sida och ingen annanstans. Finns det någon som har eller har haft samma problem som vet var felet kan ligga? my.bmw | |
|
Gissar du har navigatorn i bilen? Har du kollat radiomodulen som sitter bak i skuffen? Precis felsökt mitt egna navigator problem men jag hade ljud enbart höger bak. Kopplade förbi radiomodulen och det visade sig att allt fungerade som det ska.. Radiomodulen har efter timmar av sökande en inbyggd förstärkare i sig som tydligen har lätt för att gå sönder. |
|
|
Ja. Jag har stora navigatorn i min bil. Jag ska kolla om det är samma fel. Men var sitter radiomodulen någonstans? Jag har GPS-läsaren i en låda på vänster sida i bakluckan, sitter den där någonstans? Och är den bökig att komma åt? my.bmw |
|
|
sitter den som på min 325 compact så sitter den under cd läsaren. Tror det gör det på de flesta med navigatorn. Jag var tvungen att ta bort inredningen som satt på vänster sida. Kontrollera hur den sitter så blir det ganska logiskt hur man tar bort den... Ett par skruvar samt plast nitar på min. Aldrig gjort det själv men det gick hur bra som helst. Testa med vilken radio som helst sen. Jag hade en adapter som jag köpte och sen lånade jag kompisens som satt i hans bil. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.