AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.507

Byte av bränsletanksarmatur?

Visa användare
51
tompaq
Bmw M5 00:a
Hej igen.
Nu blev det dags att byta bränsletanksarmatur.
Någon som har gjort det som har några bra tips om hur man går tillväga med detta? eller en bra länk där det finns vettig info?

tack på förhand //Tomas
Visa användare
517
Rollebolle
Z3 roadster 3.0 01
Får man fråga i vilket syfte du ska byta?

Mvh/Rolle
Visa användare
51
tompaq
har ingen fungerande tankmätare.
gjorde en diagnos på den och det tyder tydligen på att bränsletanksarmaturen är väck.
Visa användare
51
tompaq
minns dock inte exakt vad det stod i diagnosen men verkmästaren tyckte att det lät rimligt att byta ut armaturen.
Visa användare
517
Rollebolle
Z3 roadster 3.0 01
Hej igen,

Jag har läst för ett tag sen om det på bimmerforum. Kan varmt rekommendera sidan då det finns en hel del DIY (do it yourself) instruktioner.

Mvh/Rolle
Visa användare
517
Rollebolle
Z3 roadster 3.0 01
Hej igen,

Jag har läst för ett tag sen om det på bimmerforums Kan varmt rekommendera sidan då det finns en hel del DIY (do it yourself) instruktioner.

Mvh/Rolle
Visa användare
51
tompaq
har registrerat mig där nu och läste om att byta säkring 31 eller 26. alltså ta bort säkring prova starta sen sätta i säkringen igen och prova starta.
tydligen så enligt vissa där så är det en "bug" som dom modellerna har haft och enligt dem så skulle det funka.

kan vara värt att prova iallafall innan man byter armaturen.
btw hur kommer jag åt bränslepumpen? kikade under och det verkar som om man måste ner med både bakaxeln och avgassystemet och en jäkla massa annat för att komma åt?

eller finns det något lättare alternativ?

"kör före du så väntar jag där framme"
Visa användare
51
tompaq
har bytt pumpen nu och var hur lätt som helst då pumpen sitter bakom passagerarstolen :)

"kör före du så väntar jag där framme"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.