|
|
|
|---|---|
|
Plötsligt är bilen ca 5cm för låg höger bak, men fjädringen fungerar och den går inte i botten ens med "semesterlast" och fullt med folk. * Jag har inget felmeddelande. * Jag bytte luftbälgarna för ett par år sedan. * Om jag startar bilen och tynger ned höger sida så startar kompressorn. * Jag tog bort bagagerumsgolvet inklusive den främre "plankan" och letade luftläckage med öron och tvålvatten men hittar inget fel. Jag har inte kollat nivågivaren än. Kan den gå sönder "lite grann"? Genererar det i så fall någon felkod? Ska läsa av ikväll för säkerhets skull. Vad kan annars ha hänt? ___ Min bil: Länk | |
|
Har du löst problemet? Jag har samma symtom och skulle vara tacksam för lite hjälp. Anders W. |
|
|
Kontrollera staget samt givaren till högersidans nivåreglering. |
|
|
Jag har oxå problem med vår gamla E39: Först tändes felindikering för nivåreglering på instrumentpanel ibland, sen small en av bälgarna. Efter byte av bälgar lyser indikeringen konstant. Jag tänkte oxå att det skulle vara givarfel så har varit och skaffat en annan beg givare (orginal 810kr). Jag har provat med den att byta ut både på höger och vänster sida, men indikeringen lyser ändå konstant.¨ Vad mer kan man kolla? |
|
|
Yipee, nu har det löst sig, jag körde till returbilen å skulle köpa ytterliggare en givare, kontrollbox, och luft pump. Den sistnämde fanns där ingen, givare + box kostade 70kr!!!:) Väl hemma satte jag i boxen och tadaa, nu slockna indikeringen och pumpen startar när jag sätter mig i bagaget. |
|
|
Felkodsavläsning (CarSoft 6.5) gav ingenting. I kväll har jag ålat runt under bilen utan att hitta något som ser fel ut eller känns löst eller trasigt. Det sitter ju en sensor på både höger och vänster bak och de har olika nummer, 10 98 700 på höger och 10 98 698 på vänster (dessa nummer finns inte på vare sig realoem.com eller bmwfans.info). Vilken sensor gör vad??? ___ Min bil: Länk |
|
|
Har lite samma problem, bilen är lite lägre höger bak än vänster, tänkte riva av hjulet idag och kolla upp givaren, sensorerna bak styr väl höjden på nivåregleringen? MVH |
|
|
Hej jag har samma problem med felindikering på nivåregleringen och undrar var dess kontrollbox sitter. MVH Mats |
|
| Kan vara magnetventilen som har börjat läcka, iom det inte sitter någon fuktavskiljare så blir där fukt i hela systemet. har det på min E39 530. där har vattnet ätit upp packningen i ena magnet ventilen. Nackdelen med detta är att det inte finn ventiler att köpa löst! Utan man måste köpa hela kompressor satsen för en sisådär 8000kr. Trodde det först var luftkuddarna med dem bytade jag för 4 veckor sedan! | |
|
Mer info om problemet på min bil,m har inget larm och kompressorn verkar fungera perfekt, har även tillgång till både carsoft och INPA så har provat att justera höjden men utan resultat (går att ändra höjden men blir någon cm sned) någon som har ngt tips om vad jag ska hitta på? OBS (inga felkoder i varesig inpa eller carsoft) MVH |
|
|
Jag antar att någon av mina givare är kaputt så jag ska skaffa båda från skroten och prova. Men hur vet man vilka nummer som passar? Numrena på givarna är ju tydligen inte artikelnummer? ___ Min bil: Länk |
|
|
Lite av samma problem här! 15-20 mm lägre på ena sidan. Vilken ände börjar man felsökning? Har nya bälgar på båda sidor. Letat efter avskavda kablar men ej hittat nåt. Testar man om kompressorn går lättast genom att lasta ner bilen? Mvh Robban |
|
| Exakt samma fel, som jag haft ett bra tag. Inga felkoder kompressor fungerar, men likväl är höger sida lägre än vänster. | |
|
Hej! började med samma som era , men efter knappt en vecka kom det lite olja med på marken, någon som vet?? |
|
|
Ska bara säga det att ibland så är kompressorn körd fast man hör att den går. Fast jag fick upp selfleve . susp inc, i färddatorn. Jag böt till en fungerande kompressor idag och fick igång på systemet. Ta bort bälgarna det är superenkelt, inspektera efter läckor. Kolla luftslangar efter läckage samt småaccarna under bilen, det är inget galet tryck i kompressorn så det kan vara svårt att hitta. Annars finns det ett relä som går till nivågivarna som kan spåra ur. Kolla även sladdarna till nivågivarna det är lite jobb men dom kan skavas sönder då dom orginal bara har lite vulktejp runt sig. Nivågivarna kan ju det även bli fel på. Men bäst för dig @pbengtss är väl endå att kolla kablarna till nivågivarna. /mvh Jonas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.