AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
2.732

Bmw 335i Coupé omlackering

D-
64
D-c-k
Bmw 330ci och Bmw 520i
Funderar på att köpa en 335 coupe...

Jag gillar inte de vanliga standard färgerna som finns på blocket i dagsläget, dvs silver, svart, grå, vit osv...

Så jag funderar på omlackering. Har kollat runt lite och värdet på bilen värkar öka ganska mkt om bilen har en färg såsom lemans-blå eller monaco blå, lite unikare helt enkelt.

Min fråga är angående Rostskyddsgarantin.

Hur många år är den på 335or?
Och hur påverkar omlackering garantin? (antar att den försvinner, men hur många års garanti lämnar då omlackerings-firman?)

/ Daniel
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Om du lackar om bilen för ett högre tredjehandsvärde är du nog ute och psyklar.
En bil med bytt färg är, iaf i mina ögon, kallar eän en med originallack.
Kör en BRA folie istället.
D-
64
D-c-k
Bmw 330ci och Bmw 520i
Folie mattnar vad jag har hört... Så verkligen inte folie på hela bilen.
Taxibilar är ju ett exempel.

Men vadå, om du ska köpa en bil och snubben har lackat om den helt, och har kvitto med garanti på 10 år, så borde du inte oroa dig. Det hade inte jag gjort iaf. Jag hade ringt firman som lackat och dubbelkollat bara, samt kollat så de inte är för "små" så jag slipper oroa mig för konkurs mm.

Men detta svarar inte min fråga, vet någon hur många år det är som standard, och hur många år firmor lämnar ut?

/ Daniel
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
2 år fick jag i garanti på ett lackjobb som Borgs Bil (aukt BMW) gjorde.

-------
//Lövet
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Alltså, jag vill inte argumentera för eller mot, jag tror bara att det *inte* är en värdehöjare att lacka om bilen i en annan färg. Kolla bara hur snacket på forumet går när en bil med "fel" options kommer ut till salu.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Man måste också räkna in kostnaden för en _seriös_ omlackning. Du måste strippa ur hela bilen för att du inte ska få lackskarvar. En sådan omlackning kostar inte direkt 10k utan du får gräva betydligt djupare i plånboken.

-------
//Lövet
D-
64
D-c-k
Bmw 330ci och Bmw 520i
Jag söker inte era åsikter om en omlackering... Behåll de... Jag vet redan allt det.

Jag vill bara veta hur många års garanti de lämnar... Är det två år så skiter jag i det såklart...

Måste alla kommentera vad man vill göra istället för att svara på inlägget

/ Daniel
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Det är baksidan med forum, man får svar man inte vill läsa och felaktig info hela tiden.
Ring lackfirmorna istället för att få gissningar här. Då slipper du svar som är off topic också.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Och svaret är fortfarande 2 år på omlackeringar som BMW själva gör.

-------
//Lövet
Pa
1.120
Passo222
BMW iX1 eDrive20 M-sport 2025
Normalt är det 12 år på rostskyddsgarantin, vet dock inte vad som händer om man lackar om. Mvh
Ma
315
Markus Thorssell
BMW 335 i coupe -07
Jag kör en monacoblå 335 coupe, menar du att de är mer eftertraktade än andra:) vad kul att höra, men det liger lite i det du säger att de är betydligt mer ovanliga än vad de svarta och silvriga är.

Men jag har inte hittat monacoblå på BMW.s hemsida och frågan är om de inte tagit bort den färgen ur sin kollektion? Nån som vet?
Monacoblå har utgått och ersatts med Djuphavsblå.
Ma
315
Markus Thorssell
BMW 335 i coupe -07
Tack som satan för det svaret chris, vet du varför? Jag var under intryck att det var en rätt "exklusiv färg", jag tycker den är skitsnygg;)
3M
718
3MW
E36 Ti
* 2-års garanti på lack jobb (gäller aukt. firma)
* Din originala garanti försvinner

offtopic
* Tror du skulle förlora ev köpare om bilen är om lackad i en annan kulör
* Folierade bilar blir inte matt!? du kan lackskydda de och vaxa som vanligt.
taxi bilar kör maskintvätt och då blir en vanlig lack matt oxå.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.