|
|
|
|---|---|
|
Hej, har just införskaffat en E61 med trevlig utrustning. Dock saknas navigering. Någon idé att göra detta eller ska jag nöja mig med iPhone? Försöker läsa i forumet men svårt att få en tydlig bild. Någon som har koll på detta prismässigt och "stök o bök-mässigt"? | |
|
Har också haft de funderingarna. Det ligger en bra guide hur då går till väga här på Autopower: Länk mvh Lloydan |
|
|
Tack för svar! Har läst detta och det verkar ju relativt enkelt. Skulle dock vilja veta om detta verkligen fungerar bra sedan - blir det precis som från fabrik eller blir det bara halvbra? Är navigeringen lika bra som Tom Tom, Navigon etc? Är det värt det helt enkelt? :) |
|
|
Mja, eftersom du har en icke-LCI bil så bör du satsa på den DVD-baserade navigatorn som fanns fram till MY2009 (ung.), och den är förvisso helt ok i det att den hittar dit den skall men klart långsam - speciellt jämfört med hårddiskvarianter som TomTom etc. ---- BMW CS #6212 |
|
| DVD-baserade (speciellt DL-versionen) är rätt seg att söka i, men väl i drift fungerar den ypperligt. Vet inte om det är skillnad på Professional och Business iofs. | |
|
Eftersom du har en icke-faceliftat E60/61 bör du eftermontera navi PRO, då business systemet innan facelift är utan kartor. Annars kan du välja att uppdatera till nyaste hårddisk basereade systemet. Det finns nu en del som gjort detta, och jag överväger att göra samma sak. Priset ligger kring €2000-2500 för det nya systemet. |
|
|
Har iofs Gps men skulle aldrig välja att sätta dit det efteråt pga kostnaden är löjligt hög till vad man får. Köp en eftermarknads modell kan nog välja den billigaste nya som slår en BMW orginal från 2006 Vad är trevlig utrustning ??? Ha deT |
|
|
Förutom att en eftermarknadsmodell är mycket billigare och mycket bättre så finns det tre fördelar till. Den går att ta med sig till en annan bil, du kan använda den om du går i en ny stad, samt att den går att uppdatera via internet. |
|
|
Tack för alla synpunkter! Anade detta... kostar mer än det smakar. Blir att köpa TomTom-appen till mobilen och låta beemern vara gps-lös. thom525: All utrustning är trevlig om jag jämför med min gamla 520. T ex el-komfortsportstolar, ipodkoppling, hifistereon m m (och stora M-paketet förstås) =) Är alltså grymt nöjd, men det är ju alltid kul o uppgradera här och där... |
|
|
Jag kör tomtom på hp handdator. Bra skärm, bra program. Windows mobile operativsystem. Ska skaffa auxingång och köra musik sen. Tar med den till båten, kör sjökort. Hade den när jag låg på sjukhus och kollade på film.................finns klara fördelar med lös navi. Tips!: Nokia har släppt licenserna fria till sina ovimaps med röstnavigering. Bara att ladda ner till kompatibel telefon med gps! |
|
|
Det är jag som gjort GDSen LLoydan länkade till och jag kan intyga att det funkar klockrent. Dock är ju businessnavin klart underlägsen t ex den externa Tomtom jag hade innan eftersom business = inga kartor men jag har alltid tyckt det ser lite b-igt ut med en sugpropp i rutan och en kabelhärva till cigguttaget så därför drog jag in navi ändå när jag hittade prylar till rimligt pris. Men visst det går ju att göra en hyfsad installation till en extern enhet åxå. |
|
|
Behövdes det en omprogrammering på BMW eller funkade det ändå? |
|
| Jag behövde koda in den hos BMW men det verkar lite olika från fall till fall vad jag kunnat läsa mig till. | |
|
Tack för svar! Då låter det nästan som att man bredda sina vyer och faktiskt titta på E61 utan navi också. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.