AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
436

Motorköp 323i + monteringshjälp av duktig mek!

qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Har en 323i med motor som gått ca. 25000 mil. Karossen är i kanonskick, men motorn vägrar starta, förmodligen pga. något fel i L-Jetronicen.

Jag vill därför köpa en motor, samt hjälp med att montera denna motor och få igång grejjorna. Jag har vare sig tillräcklig kunskap eller utrustning för att kunna ta hem och montera hela motorn själv, men jag är hyggligt duktig på att meka och hjälper gärna till med monteringen.

Bilen/karossen finns i Örebro, men den kan transporteras till dig för istoppning av motorn.

GÄRNA något lite kraftigare i motorväg, ex. en 2,7:a eller någon Alpina/Schnitzerpanna.

Har ni några förslag? Hör av er till mig, det vore roligt om vi kunde bygga något bra tillsammans!

Jag är beredd att ge upp till 5000:- för rätt motor och några tusenlappar för jobbet.

Då får den som hjälper mig behålla motorn från min bil, en motor som jag VET är i bra skick, renoverad för inte många tusen mil sedan och överlag riktigt prydlig. Enda problemet är som sagt att den inte vill starta... och att jag gärna skulle vilja ha något lite vassare i bilen. ;)

Temporär signatur: Årets bakrutedekal? "Vissa kallar det lyx, vi brukar kalla det _Volvo Original_!" :D :D :D

Standard signatur: <- Old BMW's never die... but when they do, they go straight to heaven! ->
Asså e de lönt o byta motorn om du VET att felet ligger i insprutet,ja menar den nya motorn lär ju inte starta den heller då ju....en tanke bara....

qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Tja, jag hade väl tänkt mig ett komplett paket, alltså motor med sprut och hela kittet...

Temporär signatur: Årets bakrutedekal? "Vissa kallar det lyx, vi brukar kalla det _Volvo Original_!" :D :D :D

Standard signatur: <- Old BMW's never die... but when they do, they go straight to heaven! ->
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.