|
|
|
|---|---|
|
tjenna har nyss inhandlat en 324td och tycker den känns jävligt slö till man börjar komma till 2000-3000varv då kommer allt ladd. vet inte riktigt om den ska vara så slö eller om det är nå fel på den? | |
|
märkte nyss att det var några(inte många) luftbubblor i slangen mellan filterhuset och pumpen när bilen var avslagen. Gör det nå om det bara är lite? kan det vara de som spökar? vars är det vanligast att den tar luft? funkar det att spray stargas kring filter huset och de och kolla om den går upp i varv? |
|
|
Jag har ingen erfarenhet av 324td men har själv en 325td och den är lika som din. Den börjar inte ladda ordentligt förrän runt 2500rpm. Du har ju en trimvänlig bil med en pump som du kan ställa på själv och som du kan kombinera med lite uppställt turbotryck om du vill. Annars funkar det ju att chippa bilen också. Men att du känner att den är lite slö är nog inget konstigt. Det är ju ingen ny bil precis och karaktären kan jag tänka mig är väldigt lik min. Vill du dra på så kan du ju sätta dit en intercooler och ladda på ordentligt på turbon och leka med pumpen men det bästa är väl ändå att chippa den hos några som vet vad dom håller på med och eventuellt sätta dit en IC och öka turbotrycket ännu mer sen om du inte blir nöjd. Det här med slangar och luftbubblor har jag inte så bra koll på men du ska ju absolut kolla alla slangar och byta ut dom som är stela (hårda/spruckna) Jag bytte ut en hel bunt med slangar, bland annat returslangarna vid spridarna som i princip fnasades sönder när man böjde dom. |
|
|
får inte bukt på bilen. den är ovanligt slö och drar mycket soppa. Den svart ryker inte.den är lätt att starta. Den drar i väg lite när laddet kommer men inte nog, laddet är också segt som fan. Förra ägaren hade bytt spridare och tätat om dieselpumpen(elektrisk). så jag funderar om han kan ha stoppat den där "plattan" fel som man kan justera bränslet på? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.