AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.665

Hjälp! Färgkod för karmosin röd e92?

Ca
1.442
Carlee82
335ia e92 ´07 Frozen silver
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Ska lämna in lite grejer på lack men har bilen inlämnad på annat håll. Nu frågar lackeraren efter färgkoden och allt jag hittar är "a61" är det allt han behöver för att det ska bli rätt nyans? Bilen är "Karmosin" eller "Crimson" -röd.

Om a61 är färgkoden, så kan det ändå finnas över 10olika nyanser av den färgen som bara skiljer sig litegranna då lackeraren ska blanda till färgen.

Det kan också vara så att det bara finns en nyans, och då brukar det stämma 100% för det mesta, annars är det bra om han får en lackad del ärr jämföra färgen
Ca
1.442
Carlee82
335ia e92 ´07 Frozen silver
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Okej i dörren står det "A61/3" om inte jag minns fel. Men om man ska beställa färdiglackade delar från t.ex Bimmian.com så står det bara "Crimson Red (A61)" samma sak när jag beställde lackade sidokjolar så angav jag bara "a61", har inte fått hem dom än men det verkar som folk är nöjda e90post iaf.

Grejen är bara att olika färg tillverkare har lyckats olika bra med olika färger, t.ex så standard på a61 hos dopunt, kan matcha med alternativ 3 på standox.

Använder man sig av samma tillverkare som bilen är lackad med original och lacken inte har åldrats, så stämmer standard 100%
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.