|
|
|
|---|---|
|
Hej alla. Efter att har såld min M3 E46 för drygt en månad sen, så har jag kännt att det saknas något i mitt liv. Jo vadå? En ny BMW. Efter mycket letande på nätet i sverige och delvis i tyskland så har jag kommit fram till 2 bilar! M5 E60 och X5 3.0D E70 Dom ligger i ungefär samma prisklass. Men jag har så svårt att välja. Va o provkörde en x5 3.0d med M-paket men d känndes som att körglädjen va minimal och allt gick så långsamt om man gämför med M3an som ja tidigare körde. Men samtidigt hur många gånger flyger man fram på motorvägen? Inte ofta. Utbudet är inte så stort här hemma heller för man vill ju helst ha en sv.såld med sportpaket o sidosteg fina fälgar som klär bilen och helst svart! Sedan har jag tittat på M5an då. Känns lite bättre. Men då får man en 05-06a och frågan är hur d ligger till med service osv. Sedan e jag så trött på att stå vid macken hela j*vla tiden med tanke på att tanken e så liten på m5an. 70 liter räcker ju till ungefär 35-40 mil. Måste nog ta och provköra en inom kort. Vet ej vad jag ska göra! Tacksam för all hjälp och erfarenhet man kan få! Mvh Mille | |
| varför inte nya m3:an :P x5:an är ju fin och så men har du kört m3:a innan så lär du aldrig ha kul i en x5:a.. ett annat tips är 335 :D | |
|
En M-bil är alltid en M-bil spelar ingen roll hur mkt man trimmar en 335a. Om inte de blir en M-bil så blir d nog en X5a. M3an är en riktigt bra bil, men de känns som att utrymmet är knappt! |
|
|
Jag ser vad du skriver angående utrymmet, men kan ändå inte låta bli - en pre-facelift M3 E90, alltså versionen med fyra dörrar, är per definition en mycket prisvärd bil. Med blackline-bakljus från BMW blir den även utseendemässigt klart gångbar. Fundera över om du/familjen inte ryms i en E90 innan du lämnar tanken på en M3 helt! |
|
|
Som du säger "Men samtidigt hur många gånger flyger man fram på motorvägen? Inte ofta" "70 liter räcker ju till ungefär 35-40 mil" Tycker du nästan svarar på din egen fråga. X5:an låter mer passande för dig. Personligen tycker jag x5 är en bra bil. Har dock aldrig ägt en, men har släktingar som äger x5 och jag har åkt med dem flera gånger. X5 är en bil man inte kan tröttna på direkt och den känns lite "Boss aktig" :). Sedan ville du ha Diesel också vilket är ett plus då du får köra mycket fler mil än vad du får göra med en M5:a. Jag antar att du siktar på en nyare X5:a vilket gör beslutet enklare i mina ögon. M bilar kostar överdrivet mycket att äga. Tyvärr, men så är det. |
|
| 535D LCI är annars ett bra val om man inte behöver 4x4 SUV | |
|
Mitt råd är att köpa en M5 (eller M3) - de där förnuftiga valen brukar man ångra efter ett tag. M5an och X5an är likadana att köra vanligt med (lite annorlunda soppaförbrukning, men försumbar skillnad om du bara skall köra kring 1500mil/år), fördelen med M5an är att du kan åka fort de gånger du vill. /Andreas. |
|
| Om det inte är kostnaden utan tiden som spelar roll så kan du väl stå ut med att tanka lite oftare? Det finns ju inte nåt skäl annat än bränslekostnad som talar för en diesel. *rys* | |
|
Körde min M3 E90 -08 på 0.96/10km idag, motorväg 110-115km/h. Det är ganska härligt för V8/420hk. Känns som att han börjar bli inkörd nu, 1300mil. |
|
| E60 M5 utan tvekan... | |
|
M5 alla gånger men dom två är ju inte ens jämförbara....mer än emblemet på huven! Du får gärna höra av dig om du är intresserad av min M5a....... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.