AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
469

TutleWax ColourCure - jag har provat

det var, det var, var..... Fantastiskt!
Jag var rädd för att det hela skulle sluta i katastrof, men efter att ha provat på bakluckan var jag helt förstummad. Otroligt vilken skillnad.
Nu till det viktigaste;
Hur länge håller "skiten"? För det är det väl om det spolas bort vid nästa tvätt.
Någom som använder denna produkt?
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
ingen aning på din fråga men jag själv har en fråga !

asså fungerar den där lilla kritan som medföljer om man har en repa och fyller iden och sen kladdar på medlet som medföljer försvinner den då ?

om inte vad är medlet bra till... har själv ingen aning då jag inte använt det !
be
745
beamer
BMW 320/325 E30 -84
Testade det där med kritan på en repa jag hade och det funkade naturligtvis inte....det blev marginellt bättre men inte mycket.

Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
Misstänkte det !!! alla dessa skitprodukter som kommer man blir så less sen är dom dyr också !!!
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
En repa går inte att ta bort med hjälp av ett medel som kan liknas vid skokärm ungf.. Antingen en rejäl maskinpolering för att göra den mindre eller omlack är det somtrollar bort repor. färgvaxets pigment kommer att släppa när du avfettat och tvättat bilen någon gång..
Mvh
Asken
be
745
beamer
BMW 320/325 E30 -84
Jag var ju tvungen att vaxa bilen med detta eftersom jag ändå hade köpt flaskan...

Testade kritan på grillen där det var små små stenskott och de försvann iaf..verkar funka mkt bättre på plast. Som Asken säger så kommer det säkert att försvinna med tiden...Vet inte om det kanske går att lägga på en lackförsegling utanpå vaxet, för att få en bättre hållbarhet.

Hur som helst så ser min grill nästan nylackad och blank ut..just nu iaf =)

Hade egentligen tänkt att lämna in bilen på polering, men det fanns ingen tid förrän i september ): Den behandlingen hette "Silver Seal", nån som vet nåt om den? Tydligen så är det en behandling med Autosmarts produkter, vilka jag bara hört positiva saker om tidigare.
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
så du påstår att krit-tjosan där fungerar ?
be
745
beamer
BMW 320/325 E30 -84
Gick bra på plasten iaf sämre på plåten.
Magnus Järhög
Min bil är svart och var ganska bra i lacken förutom några tvätt repor etc. Jag polerade först med hagmans polish, sedan lade jag på turtles colour wax. Det blev kanon, helt spegelblank. Men långtidskvalitén återstår att se. jag har inga förväntningar.

magnus

Magnus
al
72
albin
bmw 330i Touring -01
det håller sig länge om du inte tar avfettning på lacken där du har vaxat. Men lackskydd håller längst!

ma
al
72
albin
bmw 330i Touring -01
Ett tips om du vill att det ska hålla länge är att tvätta bilen förhand inte i biltvätt. Det är rena döden för vax medel!

ma
Sp
852
Space-X-plorer
325CiA -93 Silver
oxh att inte tvätta bilen med varmt vatten. Det löser upp vaxen..

Finns på icq: 60288954
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.