AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.458

Identifiering diff m3? Hjälp snälla!

an
208
andbilh98
Bmw 325iT -89
Hej, Beställde en diff till min 325 e30, nu när ja ska hänga upp den så passar ej fästena, på huset står det 1210411, det är en lamelldiff.

Vet någon vad den kommer ifrån?

Någon som monterat sådan i e30?

Behöver snabbt hjälp så jag vet om firman som sålde den skickat nått som går att använda eller om jag fått helt fel sak då jag beställde lsd till e30.

Tacksam för snabba svar!
Je
45
JesperPM
328i -96
Skulle gissa på att du fått en nyare m3 diff då dem äldre verkar vara brutalt unika att få tag på!

Ett gott råd är att du lägger upp någon form av bilder så blir det lättare att hjälpa dig :)

BMW är livets mening
an
208
andbilh98
Bmw 325iT -89
Länk

Så ser den ut, verkar vara från en 5serie, beställde en som skulle passa direkt på e30 325 men medbringarna till drivaxlarna är för stora och bakre fästet är fel:( Får ringa och höra med firman vad som egentligen var tanken.

Om ja nu inte får tag på rätt får man väl göra ett jätteprojekt av något så enkelt som att byta diff. Tråkigt då man behöver bilen.
an
208
andbilh98
Bmw 325iT -89
Vet nu att det är en e28klump...

Verkar bli till att antingen skicka tillbaka den eller bygga om, är en "188"

Någon som vet vad som krävs/passar för att få dit den?
an
208
andbilh98
Bmw 325iT -89
Kan tillägga att min gamla klump har 6 bultar på bakkåpan, är det verkligen en 325klump?

Den nya har 8.
an
208
andbilh98
Bmw 325iT -89
Har nu fått veta att min 325 inte har 325klump, verkar som någon bytt inreknutarna på drivaxlarna och satt dit en liten klump :( Blir att köpa mera delar då :(

Någon som har en kåpa passande e30 och "188"klumpen så säg till!
Behöver även knutarna.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.