|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
530:an ser trevlig ut! Blev det nåt köp? Vad du än gör köp ingen 523, den är enormt slö. Låter ju konstigt att man skriver "ej buskörd"! |
|
|
Jag körde en 523 och den var inte slö. Men så klart den hade 190 hk nåt. Var en sen -07. Byta upp sig? Till vad då? |
|
|
Har inte köpt den än. Ska nog testa en 525:a imorgon och jämföra. Är lixom första e60 och första manuella BMW jag någonsin kört. Jo tyckte också det var konstigt att de hade skrivet ej buskörd. Men ska jag ha den så ska jag lämna in den på Bilcert/m-test för att få den kollad. |
|
|
Var och provkörde 525:an idag. Var inte alls lika imponerad över den. För det första var lädret i förar, passagerare och lädret vid handbromsen var rätt så slitigt. Gummit på gaspedalen var också lite ner slitet. Är det rimligt vid 16000 mil? Visst han kanske var ganska överviktig som hade ägt bilen. Så jag gick efter min något pirriga mage och har bestämt mig för 530:an. Var där inne precis och snacka med dem så jag får till vinterdäck med plåtfälgar. SKa boka tid imorgon för m-test. Får den bra resultat så blir det en affär. Ska testa pruta ner den någon tusenlapp. |
|
|
Får säga grattis till ett mycket bra bilval:-) Hoppas att m-testet går bra också. Hur upplävde du prestanda skillnaden på 530 och 525? |
|
|
Hoppas det går bra med M-testet i morgon! Valde själv mellan 525 och 530 för några år sedan. Tycker att 530 är mustigare på låga varvtal utan att ta nämnvärt mer bränsle. Lycka till! |
|
|
Svårt att säga hur stor skillnaden är. Det var ett par dagar emellan och så. Men där var lite mer tryck i 530. Men 525 kändes inte slö. Dock upplevde jag 530 som tystare och mindre ansträngd. Men det kan varit andra faktorer. Vad har ni att säga om det jag skrev med lädret? |
|
| Sköter man inte lädret, så blir det fult med tiden. | |
|
Har precis köpt bilen. Sjukt nöjd :D Dock så är det en sak som oroar mig. Jag har inte hunnit täkna en försäkring. På länsförsäkringar så kan man inte göra det på internet på denna modellen står det. De behöver göra det manuellt. Kan jag begära prisförfrågan över nätet sen är det lungt att köra? Eller hur ska jag göra för att kunna köra nu över midsommar? |
|
| Passa dig, är den inte försäkrad eller avställd så betalar du till Trafikförsäkringsföreningen per dag du har den oförsäkrad och det är inte billigt. Tror inte det räcker med en prisförfrågan, då är den ju inte försäkrad?! Teckna så snart du kan! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.