|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Här kan du köpa nya paneler: Länk Har själv gubbträ in min bil, har alltid varit emot det men till min beigea klädsel gör den sig bra. En annan lösning kan vara att sätta vinyl på panelerna. Kan nog med lite tur bli riktigt bra. /Rikard |
|
|
Hehe.......jag har också "gubbträ" - woodtrim - ädelträ - till mitt creméskinn. Det är riktigt snyggt! Nån som vet om det är valnötsrot eller? Byta upp sig? Till vad då? |
|
|
Nu har jag sållat ut två bilar som jag är intresserad av. Eller rättare sagt någon utav dessa blir det. Vill bara höra vad ni har att säga om dem innan jag beslutar mig. Bil 1 523i 06 14000-14999 mil Komfort paket Advantagepaket (vad ingår här som inte är med på listan?) Klimatanläggning Dragkrok Läder Sportratt Elstolar Xeon ljus Färddator Stereo Vinterdäck med fälgar Där finns en repa på bagageluckan. Annars är den i bra skick. Endast en ägare. Haft den som tjänstebil. pris 138,000 :- Prutat och klart. Bil 2 525 04 12000-12900 mil Sportstolar i delläder. Elektriska i fram och förarstolen har även minne. CD växlare Ipodanslutning Farthållare Reservhjul 18" BMW orginal LM fälgar Parkeringsassistance, PDC Gardiner i bakdörrar samt en elektrisk i bakrutan Sportchassie Aktivstyrning Bra skick men tydligen någon skada där man fäster takräcke. Pris 150,000 ej prutat. Själv tycker jag att Bil nr 2 är lite snyggare på utsidan "roligare" utrustning. SÅ som sportchassie och aktivstyrning. Den har dessutom gått lite mindre men är betydligt äldre. Fördel med lite större motor också. Är lite väl dyr, kanske kan pruta ner den. Bil nr 1 är snyggare på insidan. Är inte helt säker på vilken utrustning den har iom advantage. Är nyare vilket är en stor fördel och betydligt billigare. Vad tycker ni? |
|
|
Advantagepaketet innehåller iaf på 06:an: Farthållare, larm, fällbart/delbart baksäte och mugghållare i instr.panelen. Jag har nog aldrig sett en E60 utan advantagepaketet. Även 523:an borde ha parkeringssensorer då det ingår i komfortpaketet. Båda bilarna har 2.5 litersmotor men med olika effekt, 177 resp 192 hk, skillnaden borde upplevas som marginell. 523:an går lite snålare. Jag hade varit mer intresserad av 523:an |
|
|
Jag tycker att du väljer bil efter nuvarande ägare. Man brukar direkt märka hur ägaren har varit med sin bil. Tex. är han intresserad av bilar eller är det bara ett transportmedel? hur kunnig är han om bilmodellen i fråga? var parkerar han bilen på parkeringsplatser? tvättar han den för hand och rätt dvs? har servicen skett med rätt intervall? Kolla också i iDrive under service, där ser du om det är något dyrt som närmar sig. /Rikard |
|
|
Hej. Jag har haft nöjet att köra 525 192 hk och 523 177 hk under två separata dagar. Vi/företaget hyrde dessa av Sixt. Rent subjektivt så tyckte jag att 523 var minst lika bra som 525. Och lite lenare/tystare i motorn. Kommer att tänka på vår/hustruns gamla 323 2.5, 170 hk. Samma motorkaraktär. Och den var omtyckt! Byta upp sig? Till vad då? |
|
|
Jag har bestämt mig för bil nr 1. BÅda bilarna ligger riktigt långt bort så kan inte bara åka och kolla på båda. Men känns så här på förhand rätt bil av dem två. Får hoppas den är i så bra skick som han säger. Har ju trotts allt gott 14,ooo mil. Hoppas bara inte omlackering av bakluckan kostar för mycket, Kanske gör det fel. Men förmodligen svårt att få till det riktigt bra. |
|
| Tycker inte du ska oroa dig så mycket över milen. Min (523 '07) hade gått 14500 mil när jag sålde den nyss. Den kändes precis som när jag hämtade ut den som ny i motor och växellåda. Du kommer få många sköna mil i den bilen! | |
|
Glennh: Kan du länka till annonserna? Mvh |
|
|
Hej igen Det blev ingen av dessa två bilar. Jag tyckte 525 var lite för dyr och 523 blev tyvärr såld då jag inte fick tag på flygbiljetter i tid. Jag har dock av en slump hittat en bil som jag är väldigt intresserad som jag har tittat på idag. Ska iväg och provköra den imorgon. Det är en 530 04 13000 mil. 149,000 /bilhandlare säljer det för en kunds räkning. Länk! Granskade ytan på den idag. Både in och utsida tycker jag ser väldigt bra ut. Blev faktiskt positivt överraskad. Förväntade mig att den skulle vara lite mer sliten. Den har bla följande utrustning: Aktiv styrning AC Airbag förare & passagerare Antispinn CD-stereo Elspeglar Farthållare Färddator Larm Mobiltelefon inbyggd Regnsensor Sidoairbag Stolvärme fram Yttertemperaturmätare Parkerings sensor (PDC) ABS bromsar ACC/Klimatanläggning Antisladdsystem C-lås Elhissar fram och bak Elstol förare med minne Fjärrstyrt c-lås Komplett ifylld servicebok LM-fälgar Multifunktionsratt Servostyrning Skinnklädsel Svensksåld Xenon lysen * Sport/komfortstolar (egen anteckning) Dock så är där lite minus. Den har haft 8 ägare. Dock så är det mindre brukare. Vet inte hur många men ska prata med ägaren imorgon om det. När jag kollade i bilregistret så stod det så här under upplysningar = Kredit. Vad innebär det? Jag är som vanligt osäker på priset. 150k är max vad jag är beredd att lägga. Tror ni det är möjligt a pruta? Hur mycket isåfall. Jag vet att det är svårt för er att svara över internet men jag har noll koll på priser. Men jag vill givetvis pröva men ändå inte se dum ut. Jag tänkte också begära om jag köper bilen att de står för ett M-test. Det borde väl vara rimligt och även någon form av trygghet för mig som okunnig bilköpare? Något annat jag bör tänka på eller så? Vad brukar kostnader för service och reparationer ligga på för en sådan här bil i normala fall ligga på årligen? Jag hoppas ni har förståelse för alla frågor. Inte lätt att vara en total amatör på bilar men ändå vilja bli ägare till denna enormt vackra bil :) |
|
|
Snygg bil:-) Jag har en likadan, samma färg och fälgar. Min är dock med Automat. Fördelen med denna är ju att den har komfortstolarna. Dom är överlägsna standard och sporetstolarna. Sen är den ju en bra bit vassae än 525:an. Tyvärr dyrare försäkring också. Servicekostnader, beror ju på körsträcka. Men dom har ju numera rätt långa service-intervaller. Viktigt att kolla vad som väntar i sevice-väg på i-driven. |
|
|
Hur kollar jag det enklast? Ska provköra den imorgon så får passa på då. |
|
| När du startat bilen. Tryck ned i-drivehjulet. Vrid ned till "service". Klicka på hjulet. Nu är du inne i menyn. Närmsta grej står längst upp. Alla service-områden visas antigen månad/år när det ska göras, eller hur många km det är kvar till det ska göras. | |
|
OKej tack så mycket. Ska kolla det imorgon. Tycker du det är ett rimligt pris han begär för bilen? Prut läge? |
|
|
Ska du köpa utan inbyte. Så borde man ju kunna pruta lite, tycker jag. Kanske ned mot 140`. Men tycker vel att utgångspriset är rätt hyffsat ändå. |
|
|
Ja det blir inget inbyte. Utan pengar direkt i handen. |
|
|
Jag tycker nog att priset 149´nästan är i underkant billigt! |
|
|
Jag har en 525i -05 som kanske skulle kunna vara till salu om ovanstående bil inte passar. 12000 mil, automat, helskinn, taklucka, navi, tv, pdc fram å bak, mm. Jag är andra ägaren, köpte bilen då den var ett halvår gammal. Mycket välvårdad. Lycka till imorgon! Glöm inte fråga om de åtta ägarna, känns som obehagligt många... |
|
|
Var och testade bilen idag och det var ingen konstigheter. Enormt skön att köra. Ska boka in en tid på Bilcert och få den testad. Dock så upptäckte jag något jag tyckte var konstigt. Klädslen på a-stolparna hade släppt lite grand där nere. Någon som varit med om det? Varför kan det var så tro? Han sa att det bara hade släppt!? Givetvis kunde han fixa det om jag skulle ha den. |
|
|
På min högra a-stolpe har det börjat på att släppa lite. Inte något att oroa sig för. Se bara till att bilens kreditlöses vid köpet och att det är nuvarande ägare som är huvudägare till lånet. Det är du som köpare som åker på att betala lånet om det är ett bilfinanslån och inte ett vanligt banklån. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.