|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Hej på er. Tänkte vända mig till er då det känns som ni är rätt personer att komma med råd inför ett köp. Jag har blivit enormt sugen på en e60. Jag tycker de är sjukt snygga och BMW är ju kända för att göra bra bilar. Hade tänkt mig en bil i 140k klassen så det lutar ju år en 04. Först var jag inne på en 520 men det kanske blir lite klent. Så vet inte om jag ska köra på 525. Jag är ingen som vill bränna runt i stan men vill inte ha en bil som känns klen i omkörning tex. Vad ligger fordonsskatten på 520 respektive 525? Kan man montera avtagbar drag på alla bilar, vad kostar det? Något speciellt man bör tänka på? årsmodellen, många barnsjukdomar? Eller har ni några andra synpunkter eller som är bra att veta? | |
| köp min :) | |
|
Jag ska ta en titt på¨den. Men hade varit tacksam om du kan svara på någon utav frågorna :) |
|
|
Det beror på vem du går till. Det handlar nog om 5-8000 kr inkl montering. Jag funderar på att sälja min 530i med avtagbar drag och m-paket. en sv-såld 2004 med 8800, men priset hamnar nog en bit över 140.000 kr. |
|
|
Jäkligt fin bil. Dock lite synd att det är en automat, träpanel och kanske lite mer än vad jag hade tänkt betala. |
|
|
Alano - allting har sitt pris. 140k är bara ett riktpris för mig. Jag kan givetvis betala mer för rätt bil. Så med andra ord så kan man montera drag på alla e60? Trodde faktiskt inte alla karosser var förberedda för det. |
|
| Glennh: Alla priser går alltid att diskutera :) Men hur som helst. E60 är en underbar bil att både åka i och köra. Komfort när den är som allra bäst. | |
|
Har för mig att skatten på en 525 ligger kring 2300kr. Men du kan ju kolla på Länk vad det ligger på exakt. /Frej |
|
|
Har tittat runt lite nu och har kommit fram till att det blir en 523 eller 525 men fundera också vilken årsmodell som blir bäst. Är det stora skillnader på de som tillverkats 03-04-05? Är väl mest motorerna som blivit förbättrade. Jag har läst de först inläggen i e60 tråden och där framkommer det en hel del om elektronik problem. Men det är väl inget problem jag kan förvänta mig om jag köper en som har blivit välskött med service och grejer? |
|
|
Jag är nöjd med min 525 04. Finns fler trådar om köp av e 60. Kolla allt du kan hitta. Stereo och stolar är det jag kommer på direkt. Sport eller komfortstolar och hifi-stereo bör du ha. Har hört att 03:or är lite med problemtyngda men inget konkret som jag vet. Skatten är nog nånstans runt 2500. Jag betalade inte för helår vid påställningen. Du bör hitta en med dragkrok för det priset om du väntar till slutet av sommaren. Jag är nöjd med gamla 525-motorn men det är ingen raket precis. Drar 0,8-0,9 blandad körning. Runt 0,7 landsväg. Nyare (05-) drar mindre. Jag köpte i januari, då priserna var lägre. Köpte av handlare med garanti vilet säket kostade mig 10-15k extra men jag ville ha den säkerheten. Gav bara lite över det du vill ge med komfort, drag, skinn, sportchassie, 19" sommar, 16" vinterdäck, fällbart baksäte och lite till. Vanlig klima räcker för mig. Jag har hittills inte märkt några elfel. Kanske vanligare med mer utr? iDriven funkar felfritt. Tog med serviceboken till verkstaden som servat och har kollat databasen innan köpet vilket nog är en bra ide. Följt upp ägarhistoriken också. Bättre med 14000 äkta än 6000 påhittade. Jag har en i mitt tycke bra färgkombination: Mysticblau med dakota beige skinn, riktigt snyggt tillsammans! Bara köp för h-e det är en kanonbil! (men jag hade väntat till hösten för bättre pris) |
|
|
Kidneyfailure Riktigt trevligt inlägg. Hur mycket kan priset skilja sig egentligen mellan sommar och höst/vinter? Jag är jäkligt sugen på bil faktiskt. Har ju ingen nu förutom firmabil men kan inte köra när jag vill med den. Lite bilar jag kollat på som jag tycker är intressanta. Länk Länk |
|
| Jag blir alltid lite skeptisk mot annonser där säljaren inte vågar lämna ut sitt namn och där nummerskylten är dold. | |
|
Det håller jag faktiskt med om. Jag har tänkt på det, samt att när man inte tar sig tid att ta ordentliga bilder. Vad har du att säga om den andra bilen? Tycker den är jäkligt schysst. Kanske något dyr. Vad ingår i M-paket utom just kjolar runt om? |
|
| Som jag kommer på nu så ingår även shadowline, M135 18'' fälgar, antracit innertak, sportchassi, sportratt och sportstolar. Kan vara mer. | |
| Fotstöd med :) | |
| Fast den första såg ju trevlig ut. Jag saknar skinn förstås. Det är ju lite mer "premium" :) Den behöver nog prutas lite på dock... | |
|
Den första bilen har bara halvskinn tycker personligen att det är fult kostar inga stora pengar att få hel skinn som jag tycker är snygggare Den andra bilen har inget orginal M-paket bara stötfångaren fram sen vet man inte vad han har för fälgar till den och är rätt klent utrustad Du kommer att hitta finare till de priset kanske inte med orginal m-paket men ändå Ha deT |
|
| Jag köpte BMW 520d 2009 årsmodel för en månad sen. VILKEN BIL !!!! Snabba omkörningar (177HK) och bränsleförbrukning är kanon. Från Göteborg till Malmö körde 130 km/h med farthållare på en bra bit och den visar 4liter :-) :-) Man har inte känsla att detta är en diesel motor- ljudmessigt. Fick skatt att betala 2600:- LED bak och fram och när man kör på dagen är det bara fyra ringar som syns. Jag hoppas att du köper en sådan diesel. Lycka till. | |
| Jag har sportstolarna i halvskinn och jag måste säga att komfortmässigt är det överlägset. Varmare på vintern och svalare på sommaren. Helskinn är snyggt visst, men jag tänker sitta i min bil också...;)) | |
|
Det kanske inte skiljer så mycket mellan vår och höst i alla fall. Det har ju kommit en ny modell också, kanske påverkar det priset? Det verkar inte vara vinterdäck till de två du visar. Kostar en slant, lätt att glömma när man köper på våren. Räkna 4-5000 begagnat. |
|
|
Har hittat en nu jag är väldigt intresserad av. Nackdelen med den är att det är "gubbträ" på panelen. Kan man byta det och i såfall vad kostar det, kan man göra det själv? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.