|
|
|
|---|---|
|
På min 530d -01 gick en spridare sönder för ett tag sedan, det köptes en ny och den monterades, nu några veckor senare så går den lite halvskumt på tomgång och kopplar man bort spridkontakterna en efter en så märker man ju vilken den går sämre på. I några dagar så har det varit 1a cylinderns spridare och idag så revs den ur toppen och gjordes ren, nu när den är monterad så går den helt plötsligt lite sämre när man tar bort kontakten på spridare nr 3, och sedan en stund senare så är det spridare nr 6. Det blir inga felkoder och kör man bilen så går den hur jämt och fint om man höjjer tomgången till ca 900v/min, jag pratade med en polare som jobbar hela dagarna med dieselbilar men han kliade sig i huvet, finns det nån som hört talas om samma fenomen eller nån som kan ha ideer på problemet? Polaren provmätte bränsletrycket och det va det inget fel på, och han kollade även om det fanns några felkoder vilket det inte gjorde... Det är inte farten som dödar, utan det plötsliga stoppet / Andreas | |
|
kom på det att batteri polen har ej vart ifrånkopplad kan det va så enkelt tro? Det är inte farten som dödar, utan det plötsliga stoppet / Andreas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.