|
|
|
|---|---|
|
Jag var ute och åkte lite idag och vid en omkörning så lag bilen bara av.. När jag sedan försökte starta den så tände den till och gick upp i 1000rpm sedan la den av igen, försökte några gånger till och samma visa men tillslut gick den bara på startmotorn som att de skulle va slut på soppa.. kan de va något med bränsle? har bra med sås i tanken men bränslepumpen kanske e slut eller vad? bilen har gått 13000 mil. sur helg!! :( att köra fort är som att äta fil med gaffel, man får aldrig nog! | |
| det låter precis som soppapumpen!! lyssna om den går sök lite så finner du svaret | |
|
Komiskt, min pump la av i fredas kväll. Du kan börja med att kolla säkring nr 28 har jag för mig, sen reläet, brukar vara ett blått, sitter mot torpedväggen i säkringsboxen. Om detta är helt så kan du lyfta ur soffan,öppna inspektionskulan på högersidan så kan du knacka på "locket" till pumpen medan du försöker starta så kan du få den gå tillfälligt endast för att utesluta att de just är pumpen, bör inte köra med trasig pump! Ny "pumparmatur" verkar kosta runt 4500-5800kr, så de blir till att söka upp en ersättningspump som passar i armaturen. vet dock inte vilket märke man ska slå till på bara. |
|
| Hade samma problem förra året. Jag hade turen att det bara var säkringen till bränslepumpen har ja för mig... Kolla den. | |
|
Jajjemän de vare vettu!!! kollade dom supernoga idag så var de bara en säkring :D någongång ska man väl ha lite tur :) Tack alla för snabba och bra svar!!! att köra fort är som att äta fil med gaffel, man får aldrig nog! |
|
|
Men, undrar varför bränslepumps säkringen gick ??? att köra fort är som att äta fil med gaffel, man får aldrig nog! |
|
| Undrade oxå varför min bara gick? Men de har bara hänt en gång så ja har inte forskat vidare i det... | |
| Säkringen till min bränslepump har gått två gånger. Första gången vid ca 12000 mil andra gången vid ca 15000 mil. Tredje gången gick pumpen vid ca 18000 mil. En mekaniker menade att en anledning till att detta sker "kan vara" att bränslefiltret ej bytts. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.