|
|
|
|---|---|
|
Hej alla Bmw fantaster :-D Nu skriver jag igen för jag behöver råd och tips. Nu har jag en Bmw 318-06 (E90). Jag är jättenöjd med bilen men vill byta ut mina reflektor-strålkastare mot nått häftigare, Jag har letat efter både Angeleyes och devileyes som det finns nu men har inte hittat nått som faller mig i smaken.Mycket lutar att det blir ett par Angeleyes-strålkastare men jag vill att dessa ska ha autonivåreglering och att ringarna ska vara synliga( vitt sken) nån som har tips på några fina strålkastare så skulle jag uppskatta det jätte mycket tack och ha det bra :-) | |
| Varför har du krav på automatisk ljusviddsreglering? Hur mycket är du villig att betala? Det går ju alltid att eftermontera original xenonstrålkastare inkl. automatisk ljusviddsreglering, fast det kostar en del. | |
|
Tjena. Varför jag vill ha automatisk ljusviddsreglering är för att jag så småningom kommer att konvertera halvljusen till xenon, själva strålkastarna. Jag har läst att man kan plocka bort den automatstyrningen från strålkastarna som jag har idag och sätta på dom nya så dom nya strålkastarna behövr inte ha denna funktion men ska va förberedda så jag kan ta mina egna och flytta över om du förstår vad jag menar. När det handlar om priset så har jag sett strålkastare från 3500 kr och uppåt, jag är beredd att betala lite högre pris om strålkastarna är värda sitt pris, jag tänkte i början köpa original-xenon strålkastare som fanns på skroten och dom skulle gå loss för ca 8500 kr men då sa dom att det är inte bara att skifta över, man måste bygga om med sladdar och uttag om jag förstod honom rätt därför skippar jag den iden, har du nått att sälja?? /jimmy |
|
|
Att bara byta motorer mellan strålkastarna är helt ointressant då du även behöver köpa styrningen till den automatiska ljusviddsregleringen (givare, kablage och styrenheter). Dessa delar finns bara på bilar fabriksutrustade med xenonstrålkastare. Din bil kommer ändå inte gå igenom besiktningen utan original xenonstrålkastare. Du måste ha en strålkastare som är E-märkt för xenon vilket enbart original xenon till E90 är, dvs en halogenstrålkastare kommer inte vara godkänd. Detta har diskuterats flertalet gånger. |
|
|
Har kollat upp för ett tag sedan att konvertera från halogen till xenon och ska det vara ett godkänt jobb så kostar det mer än vad det smakar och det är inget "bara" ingrepp utan nivågivare, annat kablage, styrdon, mm ska sättas. Vad gäller vitt sken som syns på ringarna, får du vänta som oss alla andra, för det finns inget vitt sken som syns dagtid då ljuset ute dagtid är själv vitt. Slå ihop ekvationen vitt med vitt så förstår du. LED kan du glömma, för dem syns inte, bara halogen lampa kan synas och detta kan man byta på faceliften, inte på pre-face som din. "Riktiga män kör diesel" |
|
|
Oki. tackar för svaren, så om jag förstår rätt så finns det inte mycket jag kan göra med nivåregleringen från mina gamla strålkastare, och enda alternativet jag har är att köpa kopior med vanliga halogen/angeleyes,tråkigt men men.... nån som kan tipsa om ett par fina strålkastare med angeleyes, Jag har kollat på ett par av märket Dectane, nån som har kunskaper om dessa? enligt denna video så ser det väldigt fint ut/jimmy Länk |
|
| Ta inte illa upp men de där strålkastarna såg billiga ut. På tok för plastiga för min smak. | |
|
Hej Chris87 Ingen fara, alla åsikter, tips och råd är vällkomna, har märkt att du väldigt aktiv på forumet och kanske du kan ge tips på nån strålkastare, som sagt jag vill inte heller köpa nått som jag senare kommer att vara missnöjd med :-) |
|
| Titta lite på vad Depo har att erbjuda. Jag är inte mycket för styling utan vill hellre att det ska se så original ut som möjligt, vilket du kanske redan insett =) | |
| Tackar för tipset, fanns en massa fint, ska kolla om jag hittar nått som passar min bil/jimmy | |
| jag har ett canbus xenonkit på väg hem och så ska jag hämta mina pre-lci xenon strålkastare original, ett par beggade på måndag, eller tisdag. dessa ska tydligen vara enkla att konvertera, då allting är detsamma bortsett från halvljuset, som då är xenon. vi får se hur detta går :-) kommer inte bli så dyrt iaf ;) | |
|
bengalsimon: Var köpte du originalstrålkastarna? Skroten? Är tanken att du skall sätta dit xenon-kitet i stället för original D1S eller hur har du tänkt? :) Mvh Patrik ___ B M W |
|
|
Hje igen. Hittade denna beskrivning hur man byter från halogen till originalxenon, kan den stämma? verkar inte alls som det vore så svårt, då kanske man ska inhandla original istället för kopior :-) Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.