|
|
|
|---|---|
|
Ville bara kolla vilka förslag man kan få om man ska lacka bromsoken. Tar ni av hela oket och sprutlackar med ok-färg eller maskerar ni runt bromsskivan? Ös på med tillvägagångsätt så är jag mycket tacksam :) Ha det riiiktigt soligt gött idag "Riktiga män kör diesel" | |
|
Bäst resultat borde fås genom att plocka bort oken och sprutlackera dem. Sprejar du dem på plats bör du även täcka för mot karossen, stötdämpare och hjulhus då sprejfärg har en tendens till att hamna på oönskade platser. Har aldrig gjort detta själv, lackat ok, men har däremot sprutlackerat annat och min erfarenhet är att färgen lätt letar sig in på de allra minsta ytor som inte täckts ordentligt. Stora frågan är väl snarare hur du känner för montera loss oken från bilen. |
|
|
Jag har lackat ok tidigare och lyckats bra om jag får bedelöma själv, men jag ville bara höra hur andra gör, kanske man får en snille lampa som lyser över huvudet så det blir ännu bättre resultat :) "Riktiga män kör diesel" |
|
|
Länk Målat med hammarlack. |
|
|
En kompis gjorde rent sina 330Ci-03 ok med stålborste och målade sedan de röda med hammarrlack och en fin liten pensel utan att ta bort oket från skivan. Det ser bra ut av det jag har sett. Mvh Asken |
|
|
Jag tog av mina, blästrade dem och sen penselmålade jag med hammarlack. Men det gjorde jag på en 9 år gammal bil och resultatet blev bra, men efter ca två skulle de behövts göras igen. Vet inte om jag blivit lika nöjd med resultatet på en nyare bil, men på min blev det stor skillnad mot tidigare. Målade dem i silver. __________ Mvh Grelle |
|
|
Jag blev just klar med mina. Jag tog av dem och tog bort rosten med elektrolys, och sprutlackade dem sedan. Mina var så rostiga att det inte hade känts bra att göra mindre seriöst. Är de fina så kan man mog göra det på plats, och då verkar pensling vettigt tycker jag. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.