|
|
|
|---|---|
|
Halloj, Kunde hålla mig ett år utan min förra Z, men kunde inte låta bli att slå till när en fin 1.9 (140hk) dök upp i grannskapet :) Problemet är att förra ägaren har haft ett vindskydd, men hittar det inte, dock sitter infästningen kvar. Vad jag lyckats se på realoem har jag infästning som passar för vindskyddet som inte går att vika ner. Inga störtbågar finns monterade kanske värt att notera... Har verkligen letat grundligt på blocket/laga etc och hittar inte ett enda beggat vindskydd till salu :( BMW har slutat sälja skyddet löst, utan säljer endast hela rubbet för ~3500. Finns ingen vänlig själ här på autopower som t e x monterat störtbågar och har sitt gamla vindskydd kvar? Jag köper det gärna i så fall... Mvh / Peter | |
|
Hej Jag förmodar du är ute efter den äldre varianten av vindskydd där fästet sitter i samma hållare som störtbågen. Om kollar på ebay.de, sök på "windschott bmw z3" så hittar du vindskydd för 150-200€. Det är ett otroligt utbud på delar i Tyskland, jag har gjort en del fynd just på ebay.de, kan verkligen rekommenderas. Själv har jag bytt till den nya varianten, den är smidigare och snyggare, möjligtvis skyddar den sämre eftersom den är mindre. Demontera isåfall det gamla fästet och köp täcklock på hos BMW att sätta i hålen. MVH Calle |
|
|
Det nya skyddet (fällbara) hittade jag en variant av på laga.se, dock hade infästningen följt med bilen i pressen :( Dessutom var det tryckt "James Bond, 007" på själva nätet, mindre kul att åka runt med ;) Ska kolla på ebay, tack för tipset! |
|
|
hittade en del alternativ där ja, och du har rätt. Det är den variant som fäster i de hål där störtbågarna monteras... Att jag kunde missa att den fattades, blir förbannad på mig själv... Kom på det när jag kom hem och ringde förra ägaren. Hur jag än gör verkar jag åka på ytterligare en kostnad på mellan 2200 och 2500. Btw, avgasljudet är något av det värsta jag hört! Hade en 1.8 innan med ett Ferritasystem på (diskret och rätt behagligt ljud). Den här låter som en trasig symaskin :( Inte så behagligt att åka runt utan vindskydd i en symaskin, njutningen av att åka nercabbat lixom försvinner... Någon som har erfarenhet av Simons sportsystem? Mvh / Peter |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.