AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
701

Två knappar på nyckeln

Visa användare
57
.ville.
525tds -94
Varför är det två kanppar på min nyckel. en liten och en stor. När man trycker på den stora så låses dörrarna.. Med den lilla hörs bara ett litet surr.

No turbo shit, just real V8 power!
anderz
den lilla ska låsa upp
Visa användare
57
.ville.
525tds -94
Näe.. den stora låser upp igen. Den lilla gör inte det.

Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
dosan har väl ruttnat upp innifrån :)
Den lilla aktiverar larmet och slår i deadlook.
Om du har komfortstängning på rutorna så kan du även stänga dom med samma knapp. Håll den intryckt bara.

Mvh.
Micke Olsson
Visa användare
57
.ville.
525tds -94
Vad är deadlock?

B.
43
B.L
525i Touring -93
Deadlock gör så att du inte kan dra upp låsploppen,
men jag tror att larmet aktiveras även med den stora knappen(rätta mig gärna om jag har fel)

Mvh......

B.L:
Japp, där har du fel. I alla fall så larmar inte min på stora knappen och jag har originallarm.
Deadlook är smart då det kanske inte är så kul att behöva krypa in genom rutan man just slagit sönder. Blir ju en del glas.

Mvh.
Micke Olsson
sw
460
swe-boy
420D -15
det stora knappen sköter bara låset..och ev rutorna om man håller den nertryckt nårra sec..
den lilla larmar på man med..larmar av gör man när man låser upp med den stora knappen.
Så var det iallafall på min

Schnitzer 300hk/0.00bar
B.
43
B.L
525i Touring -93
Min larmar med stora knappen det vet jag för det gick igång på campingen i helgen :-)

Tigerr
*Hmm..* Låter lite skumt eftersom din bil är rättså "gammal".. Den har inte elektrisk stängning av bakluckan menar jag. för på den nya (e39) så är den lilla till att bara låsa upp bakluckan, men då har nyckeln iofs tre knappar.. Om du har en standard som har en rund, och en rektangulär knapp så är den rektangulära att öppna med, och den runda att låsa med.

Tigerr
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.