AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
878

Byte av plasten framför strålkastarna

Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Jag funderar på att byta plasten framför strålkastarna då dessa har blivit lite "mjölkiga" efter ett antal tusen mil. Kan man köpa endast själva plasten eller måste man köpa hela "biten" inklusive blinkers mm?
Någon som vet vad denna del kostar per styck?

roadZter
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Glömde skriva att det gäller en 540iAT (E39).

roadZter
Ma
201
Matskoolio
328iCab -96
535iA-97
318iS-90
Du måste nog byta hela vägen! Lite pill med en hel del snäppen som ska komma i läge! Jag vet inte om det är nödvändigt men jag tog bort stötfångaren för att komma åt att lossa alla nedre snäppen! Det är ju iofs väldigt lätt att ta bort stötfångaren! Bara att dra loss stötlisterna, och sen skruva loss alla skruvar i stötfångarbalken och i plasten i hjulhuset! Glöm bara inte att först lossa spolarmunstyckena om du har såna!

OO=00=OO
Ägt:525E12-535iE28-520iSE28
525iE34.
Vill ha:540iE39
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Matskoolio: Tack för info!

BMW säger att denna plastbit med blinkers kostar ca 1.300:-/st (exkl montering). Kan man komma undan billigare vid köp hos annat företag?

roadZter
Bj
44
Björsa
Z3 2,8 -97
Är det så att de är mycket repiga är ett tipps att använda Autosol vilket polerar fram ett betydligt klarare glas (plast). Har jag testat med gott resultat.

Björsa
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Björsa: Ja, jag fick faktiskt det tipset på BMW. Verkstadskillen skall t o m visa detta på min bil i morgon (schysst). =)

roadZter
Lite bökigt att byta men man behöver inte ta bort kofångaren. Några skruvar, lite snäppen och sen är det klart. Glömt inte att ställa in ljusbilden (kan ju vara praktiskt att kolla läget före du skruvar)

Lycka till och ha en fin...

T
Köpte mina billigare hos Sunbybergs Bildelar....

T
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
T: Sunbybergs Bildelar? Är det en bilskrot eller...? Säljer dom originaldelar? Berätta gärna vad du betalade och hur du uppfattar kvalitén på produkten.
Tack på förhand!

roadZter
Sundbybergs Bildelar är en lokal bildelsaffär. De levererar till ganska många småverkstäder.

Hella är original på min bil och de beställer direkt från importören. Jag tror att det kostade mig 1950 för båda (med vitt blinkljus). Kan ha fel eftersom det var ett tag sen och för att jag köpte runt om samtidigt. Vad gäller kvalitéten på produkten så är det ju som sagt Hella och vad det gäller handlaren så är de mycket bra och trevliga. När kompisen skulle ha dimljus och det var fel modell så var det inte ett snack om det utan de tog tillbaka produkten för att sen skicka den tillbaka.

Så lite så...

T
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
T: Tack för info! Jag kommer att testa med Autosol först, men om resultatet inte blir bra så kanske jag slår Sundbybergs Bildelar en pling... =)

roadZter
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.