|
|
|
|---|---|
|
i morgon är det tänkt att jag skall åka och köpa mig en Bmw 540 ia -99 alltså v8 4,oL 285hk känns som en bra bil har tidigare kört en 530 diesel -97 så jag vet hur gött man äker i dom men nu säger några av mina kompisar att jag bsolut inte skall köpa denna då den har gått 19200 mil och det skall visst komma en "stor" service vid 20,000 mil .... sen så säger dom att det skall vara svaga bakaxlar på dom och allmänt dåliga motorer ? eftersom alla verkstäder är stäng nu :( så vänder jag mig till er Bmw ägare för råd är detta en dålig affär att göra ??? tacksam för snabba svar :) | |
| Jag kan inte BMW 540 jättebra, men jag kan inte säga att jag hört några av de brister du nämner. Men forumet här innehåller allt du vill veta om 540 och lite till. Sök på 540 så kommer du finna svar. | |
|
Ropa på Hasso!!! Byta upp sig? Till vad då? |
|
|
"carl l" tro mig jag letar febrilt :) man vill ju inte köpa "grisen i säcken" killen som äger den har precis bes den UA och har varit in på BMW verkstad och "alla oljer är bytta" så det känns som en bra bil "karlhilding" -HASSO vart är du :) |
|
|
Det bästa är nog att kolla historiken o vad som är gjort o inte, en stor service vid 20000 kanske är försent om den sista dok servicen var vid 8000 mil, kolla så all el, ac och all plåt på bilen är intakt så det inte är nått hopplock av bilar som sen fått en bra lack sen. Men en välservad 540 är ingen garanti heller, en nära bekant köpte en fullservad 00a med full dok o i mint condition som rullat 9600, han har kört 700 mil med bilen o sen rasade lådan, inget kul. En annan bekant har bott i österrike några år har bara bytt oljor o stötisar o kört 32000 problemfria mil, så att köpa beg 540 är ett lotteri! Men känns allt bra så köp, det är en härlig bil! Mvh Det du kan lyckas pruta ner den är ju bara att lägga i 540 fonden! bmwlover |
|
|
"bmwlover81" nej enligt killen så är det täta servicar och så... men det är inte nån "stor" service som måste göras vid 20k för kompisen min menar på att det skall gås igenom toppar och ja hela motorn och dyl.. :/ men känns faktiskt som att han lever kvar i gamla tider då kanske bmw var lite sämre... typ -70 -80 :) |
|
|
som jag kan läsa mig till här på forumet så skall lådorna vara uppdaterade på en -99 och om man kör som en kärring så skall det inte vara nått problem :) |
|
|
det blev ingen bmw.... höll på att kasta mig av vägen när jag bromsade trots att killen hade bytt skivor runt om och bes bilen ca 1 mån tidigare... skylaren började bli dålig, rost i bakluckan, fjädringen var svampig och när jag lade över v-lådan i sportläge (vid stillastående) så "klonkade" det till ordentligt när jag gav gas...... näää det fick vara för denna gång men fy f...n vilken känsla med v8an hoppas man kan hitta nån annan i bra skick tack till er alla för info och råd |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.