AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
9.143

iPhone app för autopower!

Sida 1 av 2
de
222
demax
520dA F11 xDrive M-Sport -14
Hej!

Hitta inget bättre ställe att skriva detta på så det fick bli här, vi får la se vart tråden tar vägen.

Till saken, är det någon mer än mig som vill ha en iPhone app för autopower? Det vore enligt min mening riktigt trevligt!

MVH
Stefan
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Tills dess att en app finns så rekomenderar jag dig att kopiera denna länk: Länk
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Spara sedan det webbfönstret som en ikon - då har du iaf snabb åtkomst till den senaste uppdateringen av forumet.
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Eller ännu enklare ser jag nu. 1 tryck på länken ovan 2. Tryck på + nere i menyraden 3 tryck på "lägg till på hemskärmen"
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Hade ju varit riktigt fint om det går att anpassa forumdelen till Iphones lilla skärm. Just nu blir det väldigt litet och svår navigerat. Vet att en hel del sidor och forum känner av Iphones webbläsare och genererar en annan sida då.

Autopower är en fantastisk sida med många användare men jag tycker gränssnittets bäst före-datum passerats för länge, länge sedan.

Nu kanske inte jag är representativ för snittet med 27" skärm men siten är väldigt liten idag. Länk

Och på Iphone Länk
de
222
demax
520dA F11 xDrive M-Sport -14
Håller med föregående talare. Designen på det här torpet känns lätt 90-tal!
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Här ska det inte göras någon app. Fräscha upp det mobilanpassade forumet istället (presentation av sökresultat och formuläret för att skriva inlägg,samt sessionshantering som gör att spara lösenord fungerar) vilket fungerar på alla telefoner.
Br
354
Brynar
BMW 530i Touring -2001
BMW 320ci -2002
App vore fantastiskt. Surfar mer mobilt numera

Ls
443
LseBeemmer
Audi SQ5 8R

Tidigare ägt:
BMW 328i -99
VW Golf R32 -04
VW Golf VR6 Syncro -97
BMW 330i M-Touring -04
Audi 1,8 TSQ BSR -00
BMW 320i STCC -05
BMW 320d -09
BMW 340i -17
iPhone app och en edit knapp:P
Visa användare
1.787
qsacage

BMW i4 M50 (G26) 2022
Ska det göras en app så ska den göras för Android förstås!
Br
354
Brynar
BMW 530i Touring -2001
BMW 320ci -2002
Argh... Skona oss från android vs iphone bataljen. Åtminstone på autopower!
Alla OS är bra - hurra!

Precis... därför har jag alla...)
Ett problem är ju att alla har feta breda skärmar idag på skrivbordet, men åtminstone jag tittar hellre på film i TV-soffan. Visst finns det vridbara skärmar, men en 24" blir rätt otymplig på höjden...men faktum är ju att nästan alla sidor och dokument man läser på en skärm bygger på höjden.
Ordbehandling görs på A4-dokument, jag läser tidningar som ser ut som... just det en tidningssida alltid gjort, AP fyller bara upp knappt halva skärmen, Scrollning går mycket lättare upp/ner än sidledes, osv...
Till och med navigatorerna i bilen har bredskärm, trots att man har mycket mera nytta av en skärm på höjden, man kör ju i denna riktningen och vill se max framåt på kartan osv, inte ut åt sidorna.

FP
ma
7.450
marin849
Exakt!
Därför gör man varken app till android eller iphone! Man följer en standard och använder tex vanlig xhtml som funkar på alla plattformar! :)
ma
7.450
marin849
Länk

Den vanliga PDA-sidan skulle kunna få lite förbättringar och framförallt en bättre sökfunktion så skulle det funka fint för mig.
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
En iphone app vore trevligt :-)
Fast fungerar rätt bra även idag, går ju som tur att zoma in...
gO
1.407
gOry
335i Touring
Hela forumet skulle må bra av en uppdatering till tex. phpBB forum och på detta slänger man dit ett sk. mobile skal/style som laddas när man går in med en handhållen enhet!
gO
1.407
gOry
335i Touring
Eller om man har en iphone så skulle man då kunna ladda hem en "Forum reader" tex "Forum runner free"
Bespara oss phpBB och 2000 avatarer, tack.
Möjligen en tidsbegränsad (max 5 min t.ex) editfunktion, sen skulle AP stå sig länge än..

FP
Visa användare
ProPro-medlem
861
Tommie (AutoPower)
G08 iX3 2022 Carbonsvart
G08 iX3 2022 Mineralvit
F45 225xe 2017
Har vi någon iPhone-utvecklare här på forumet som kan göra en?

Om jag själv hade jobbat med iPhone-utveckling, så hade jag fixat en för länge sedan.

Man kan även använda RSS-feeden som finns för Senaste 100. Den RSS-feeden har funnits i 5 år. Den går att använda till valfri feed-läsare, även på iPhone.

Direktlänken (som bör användas i rss-läsare och inte i webbläsare) är www.autopower.se/forum/rss.aspx Länk och den länken finns även automatiskt kopplad på Senaste 100-sidan i alla webbläsare som känner igen feeds på sidor.

Feeden innehåller senaste 100 inläggen där varje rad i feeden innehåller texten i första inlägget samt texten i senaste svaret. Man får klicka på länken för att komma till sidan om man vill läsa allt i det inlägg man är intresserad av.

Klockslaget på inläggen kan vara fel i vissa webbläsare eller feedläsare.
Eftersom det ibland är ett nytt inlägg per minut på AutoPower, så får man vara beredd på att feeden är extremt aktiv. Men det är ju bara kul. :-)

Mvh
Tommie, AutoPower.se
gO
1.407
gOry
335i Touring
folke: Så du tycker detta gamla trötta asp-baserade forum är bättre? Om det är Avatarer du stör dig på så fixa greasemonkey! Om inte annat så går de att avaktivera, phpBB koden är ju öppen!
Sn
1.381
Snajdaren
BMW 635iA -87
BMW 635i -84
BMW 325i cab -89
BMW 528i -97
BMW 740iA -99
MGB GT -66
Chansen att få en editfunktion här är väl lika troligt att jag vinner på triss. har inte hänt ett dugg med forumet även om användarna velat ha en editfunktion så länge jag varit här(10 år).
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.