|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Craile, om du inte orkar läsa svaret du får serverat så behöver du väl inte ha nåt svar heller... Tacka istället Janne T som är schysst och ger dig det du vill ha när du inte klarar att ta reda på det själv! | |
|
sitta och lusläsa på engelska.....inget kul ALLS! Måste väl finnas en kort förklaring eller??? |
|
|
Carl78: Någon respons? MVH Christofer |
|
|
Craile: Finns massor med inlägg om diffbromsar här på forumet, om du söker i den fina funktionen "sök inlägg" här på forumet på t.ex diffbroms så får du läsa på svenska... Kort förklaring... Tja, det som oftast menas med diffbroms är en lamelldiffbroms som "hindrar" det ena hjulet från att "släppa greppet" (lite olika beroende på hur "hårt" den är ställd från fabrik) som det annars gör med bara en vanlig differential i bakhjulen i t.ex halka... Diffbromsad axel gör att det driver på bägge bakhjulen när det "väl släpper".. Finns olika varianter på diffbromsar måste sägas... Finns mycket att skriva om själva funktionen på diffbromsar och olika varianter på dylika, så jag rekommenderar att läsa som sagt här på forumet om olika spörsmål o förklaringar etc... Sorry att det blev lite mycket "off topic" nu... Mvh Janne. |
|
|
Tjena. Noll respons. Så det blir väl till att packa ihop familjen rejält till semestern. Jag får väl ha min packning i handskfacket:-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.