|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hur mycket tror ni att värdet ökar om man har diff-broms? Har dessutom 17" alpinafälgar, stor klima, stor färddator, el-sportstolar och M-chassi. Den är i fint skick och har gått ca 18 800 mil. | |
| Jag har lite dålig koll men 30 kkr som slutpris gissar jag. | |
| Skulle gissa på 20kkr | |
| Tror inte diffbroms gör så stor skillnad. När jag sålde min 328ic -95 med diffbroms var det ingen som brydde sig, snarare så att folk inte ville ha en bil utan asc. Det viktigaste är skicket och om den är servad som den ska. Du har "powerpost". | |
|
skulle säja runt 30k+. Att det finns folk som inte bryr sej om det är diffbroms på handlar nog mer om okunnighet då det är väldigt ovanligt på 328. Perfekt för den som vill bygga vidare då det är rätt diff o låda mm. Att köpa en diffbroms till e36 kostar ju 5000kr o uppåt ///Jörgen |
|
|
Kan som referens säga att min kusin sålde sin 318is -96 snabbt utan att pruta på begärt pris för 18000:- nyligen. Den var fräsch men klimaten fungerade dåligt och den hade ett rosthål bakom ena bakre skärmkanten, dessutom "kröp" det lite här och var. En fin 328 borde vara värd en hel del mer, prova att begära dryg 30´. MVH Christofer |
|
|
Tack för alla svar! Självklart känns det lite tråkigt att e36 har så lågt värde i era ögon. Det är ju en fantastisk bil som borde attrahera varenda person som vill ha en sportig bil för en relativt liten penning. Finns inte en chans att jag skulle sälja den för 30 kkr. Vad får man för 30 kkr idag? En cykel eller kanske en halvschysst utekväll :-)? Då ställer jag hellre av den. Nu är det bara att hoppas på att det finns någon i detta avlånga land som har vett att förstå denna bils riktiga värde och alltid har drömt om en bostongrön 328 coupé. Det är ju trots allt den personen som bestämmer marknadsvärdet. Kolla gärna in Länk och säg vad ni tycker. |
|
|
Du behöver en bättre annons, med full specifikation inklusive utrustningslistan och fler bilder. Det är klart att det finns människor som uppskattar fina bilar, tyvärr är det dem som endast tänker pris, pris och mer pris som hörs mest. Mitt råd är att sluta fråga efter värdering utan i stället fråga efter tips på hur annonsen bäst utformas. När man visar en sådan här bild i annonsen Länk så indikerar det att det inte är en vanlig bruksbil som är till salu. Diffspärr kommer alltid vara efterfrågat en bekant som äger en B8 4,6 var ute efter en diffspärrad 328 bakaxel, så även som krockad kommer en 328 med diffspärr vara mer värd än en utan. Marknadsföring är A och O för att få mer betalt. Stephan |
|
|
Min reflektion: Alla bud över 40' bör beaktas. Peronligen skulle ja inte betala mer än 20-25' för en 15-årig importerad bil med 19' mil på mätaren. Förutom fälgarna är det inget som sticker ut och gör den mer eftertraktad än andra liknande objekt. Mvh Marin |
|
|
Jag tycker du ska ställa av bilen och drömma om att den kommer att stiga i värde. Det är köparen som fastställer marknadspriset och får du inget napp på ditt höga pris i annonsen så får du nog behålla den, eller sänka priset markant. Nu har jag redan sålt min E36 för längesedan men hade det varit aktuellt med en ny så hade jag utan tvekan lagt några tusen till och fått detta otroliga exemplar: Länk I jämförelse med denna så begär du alldeles för mycket. |
|
|
På tok för dyrt! Dessutom tror _jag_ att grön lack (oavsett om du kallar den Boston eller Oxford) drar ner priset snarare än det drar upp priset. Får du 35' så ta pengarna utan att ens fundera. |
|
|
Jag sålde min 4 år nyare touring av den nyare modellen E46 för ditt annonspris. Detta var 4 månader sedan. Samma miltal och ungefär samma utrustning. Bara som referens för din prisuppfattning! |
|
|
Det jag har så svårt att förstå är hur det kan komma sig att jag förmodligen får mer för den om jag säljer den i delar. Hur kan det komma sig? Nu har man ju fått konkurrens också. Länk Bostongrön verkar vara vårens innefärg :-) |
|
|
Viss skillnad mellan en automatväxlad touring och en manuell Coupé. Olika målgrupper. Många BMWbilar är mer värdefulla i delar än hela, M5 E34 slaktas hela tiden. Kan man få 44tkr för en 1980års Ford Taunus, kan man få lika mycket för en rostfri och fin 328i Coupe-96. Stephan |
|
|
50.000:- för den??? Skojjar du eller? Sålde min 325 AC-Schnitzer grymt fin med 18" och full M-Paket Fick 45 och det var 3 år sedan! Din ser ju inte direkt så kul ut på bilderna. Som vilken 328 som hellst. Så 30-35 skulle jag gissa. |
|
|
Carl78: Tror inte värdet ökar med diffbroms.. Tycker Din bil ser fin ut, men också att priset är väl dyrt- tror inte på ett pris över 40k. Får Du inte det Du kräver så kanske det är bättre att själv köra vidare och trivas med bilen- att ställa av dem är knappast ett förnuftigt alternativ.. Men Du har kanske redan fått några indikationer om hur "het" kärran är, ligger man rätt så brukar telefon och mailbox ganska tydligt indikera detta.. Lycka till! |
|
| bilen som crli9194 länkar till! jevlar vilken bil! | |
|
Jag tycker att en bil med fungerande diffbroms ABSOLUT gör att bilen blir mera värd, sedan vad ett slutpris kan tänkas vara lämnar jag därhän.. En av dessa tillbehör som JAG uppskattar väldigt mycket(saknar min E28 M535 med detta som standard). Mvh Janne. |
|
|
en fråga bara. Vad är diffbroms??? Har noll koll på vad det är för något!!! |
|
|
Länk Där har du lite att läsa om både differentialer och även om "limited slip differentials"..T.ex. Mvh Janne. |
|
|
du tror jag orkar läsa det??? ööö NÄ! hehe ingen som har enkelt svar vad det e??? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.