|
|
|
|---|---|
|
Hej, Det är dags att ge den min nyinskaffade 330d en liten upphottning. Jag har sökt och läst på en hel del här på forumet och förstått att ESS i Norge samt Vtech har många anhängare. Dock så har en och annan kört med Bluefin från England och de verkar nöjda. Bluefin ligger desutom bra till i pris samt känns som en mer sansad trimmningsgrad. Vill gärna ha möjligheten att ladda in trimmet efter en service som eventuellt raderat den. Jag har sedan tidigare en Promotec CR+ box som brukades i min gamla 120dA och som fungerade bra för mig. Enklast är att be dem programera om den men det verkar som hela forumet fått box-skräck sedan mitt förra BMW-ägande. Skall jag slänga iväg den på blocket istället?? Nu till det jag önskar svar på: Kan någon eller några härliga forummedlemmar ge lite comments kring sitt Bluefin-trim. M.v.h. GenLee | |
| Du är ju nära Trosa. Om du ställer den på Vtechs dyno där så kan du få det du önskar, dvs lite lägre trimningsgrad ala Bluefin. De kan mappa på dynin så du ser före/efter. De har också mjukvara för att kunna läsa av och nolla eventuella felkoder. Kan vara bra att läsa av före också. Då har du support på nära håll samt vet vilken nivå du ligger på... | |
|
Jag skall säga att Vtech inte ligger utom räckhåll. Det är som du säger inte dumt att ha suport nära tillhands. Ett annat plus är att att många forum med. kör med Vtech. Vad kostar ett besök hos dem samt handenhet? |
|
|
Jag har BlueFin sedan ett par tusen mil - köpte den direkt från England - billigare och kompetent support som svarar inom 24-48 timmar. Summa summarum så får man en effektökning som följer den ursprungliga motorkaraktären, åtminstone på min 120d 177hk. Är betydligt kvickare än vad man "känner", helt klart användbara hästar. Förbrukning ligger på samma nivå som innan modifiering, 0.57 l/m med mestadels o-ekonomisk körning. Kör ifrån det mesta "normala buset", senast var det en Golf GTI V - 90km/h-190km/h. Kuriosa: När bilen går i regenereringsläge (ca var 100:e mil) så får jag ett ordenligt effekttillskott utöver den vanliga effekthöjningen - skiljer 1.5 sek på 80-120 5:ans växel. Mysko... |
|
| Kostnaden för handenheten hittar du på deras hemsida. Vad du gör är att jaga dem och bokar in en tid på dynon. Då får du mätt effekt och vrid före och efter + kan jutera om det är någon parameter som du inte tycker ligger rätt. De brukar sätta den på dynon + även justera mappen för priset du betalar för handenheten. | |
| GenLee, Vad kostar det att programera om boxen? Om kostnaden är rimlig tycker jag att du ska behålla boxen. Kör samma typ av box som du och är mycket nöjd med den. Haft den i sedan bilen var ny och har aldrig haft några problem! | |
|
Kul att få tips och råd! Dessutom treligt med en till Promotech användare som är nöjd:) Jag tyckte som sagt att den fungerade mkt bra när jag använde boxen i 120:n. Det som fick mig att tveka nu är att så många totalt sågar alla boxar vid fotknölarna. Har dock inte läst om någon med Promotec+ boxarna som varit missnöjd. Alternativen som det nu ser ut är följande: 1. Promotech+ box: 495:- omprog samt kablage 1195:- tot: 1700:- 2. Bluefin: direkt från England tot: 5200:- 3. Vetech: åka till trosa och få hela paketet med dyno m.m tot: 7000:- Ja rent prismässigt är det inget snack, inte heller gällande min egen erfarenhet. Kanske skulle prova Promotech igen eller blir jag fullständigt sågad då av er andra? F-n va svårt det här var:) M.v.h. GenLee |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.