|
Sida 9 av 47
|
|
|---|---|
| X3--m-sport paket......Vet någon av er här på forumet hur mycket m-paketet kommer att kosta? | |
|
Hej, Min säljare trodde runt 45', kanske t.o.m 50', för M-paketet. Mvh Kalle |
|
|
Som exempel så skiljer det ungefär 40´mellan F11530d och 535d om man betänker att automaten är standard på 535d. Borde väl vara nåt motsvarande på X3-an kan man tycka. Men skulle jag själv köpa en X3 så skulle jag helt klart ta en 20d och sen isåfall chippa den. Det är väl inte en biltyp som man i första hand letar efter hästkrafterna? /Anders |
|
|
Idag var jag och tittade på den nya X3an. Om den ser bra ut på bild så ser den om möjligt ännu bättre ut i verkligheten. Det känns väldigt bra att jag har beställt en. Den ser större ut och känns betydligt större än den förra. Grabbarna gillade framför allt utrymmet i baksätet. Benutrymmet är i en helt annan klass. Jag tycker sitthöjden är hög. Jag försökte sänka (sport)stolen men den var redan i lägsta läget. Det gör inget men kändes lite ovant. Det verkar som jag beställde precis i rätt tid. BMW har väldigt svårt att få fram vinterhjul till de bilarna som kommer tidigt, bl a deras egna demobilar. Och de som beställer nu får inget produktionsdatum eftersom de tilldelade kvoterna redan är fyllda. BMW skulle tydligen snart samla ihop alla länders beställningar och gå igenom dem och se om de kan fördela om kvoterna lite. Är det det som kallas "Myntets baksida"? 22 veckor kvar...and counting "BMW six appeal" |
|
|
Testade nya X3:an idag. Måste säga att jag blev lite besviken. Den gav inte det stora "habegäret" som jag hade förväntat mig. Några tankar -Man satt väldigt högt, även på den lägsta inställningen. -Den var väldigt ormig på vägen, Hakka 7 245/50/18 -Baksätet var lågt och kort enligt min mening -2,0D räcker gott och väl -Är glad att jag inte valde automat. Jag kan bara inte tycka om den, känns väldigt nervös och seg i lägre farter -Bagaget får bara godkänt. Hade förväntat mig större -Bra med utrymme mellan mina knän och framsätet även när jag sitter bakom mig själv. -Väldigt luftigt och härligt i kupén. -Snyggare i verkligheten än på bild -Mycket vindbrus i framrutorna. Det var några reflektioner |
|
| Sköll12: Bra med kritiskt granskande, det är svagheterna man ska söka efter även om till och med vissa motorjournalister tycks glömma ibland. Jag har inte tittat på X3 än men när jag kikade på Q5 i samband med lanseringen för något år sedan så blev jag otroligt förvånad av hur litet bagage en så stor bil kan ha. Får hoppas att jag upplever utrymmet i X3 som någorlunda funktionellt, om inte så är det inte ens lönt att provköra den. | |
|
Sköll12: Hur kan automaten vara både nervös och seg samtidigt? Mvh |
|
Verdi |
Sköll12, Beställde du en X3 utan att ha provkört eller ens sett den i verkligheten? |
|
Provkörde 2.0 idag och tycker den motorn passar utmärkt i biltypen. Tror att man måste vänja sig vid automaten så att man modulerar gaspedalen rätt vid olika situationer. Men jag upplevde den inte nervös och seg. Något slingrig tyckte jag att den var med vinterdäck men komforten var utmärkt jämfört med min Passat R36 vilket kanske inte är en helt rättvis jämförelse. Storleken känns helt perfekt med goda utrymmen men ändå med bra yttermått. Sportstolarna är mycket skönare än de jag har i min R36:a. Jag är 184cm och sitter utan problem bakom mig själv. Enda jag ska ta en funderare på är om jag klarar att byta från en 300hk 6:a till 4 cylindrig diesel.. Får ta en funderare över natten.. Hade tänkt beställa en vit med rödbrunt eller svart skinn, vilken färg tycker ni? |
|
|
rogbus: Jag byter till X3 20d från en mellanklasskombi med 315 hk/430 Nm. Behöver man egentligen effekten till vardags? :) Mvh Kalle |
|
| Läder Nevada Havana | |
|
Sant Kalle, lutar starkt att det blir en beställning imorgon. |
|
|
Vlanibet: Jag lutar faktiskt lite åt Havanna själv. Tror det skullle kunna se lite skönt "pimp" ut i kupén. . Samtidigt gillar jag tanken på ett mer cleant grafiskt stuk med vit exteriör, svarta accenter och helsvart inredning. Hmmm...får se... Mvh Kalle |
|
|
Rogbus: vad blir resten av specen? Privat eller i tjänsten? Mvh Kalle |
|
|
ktjernstrom: om det blir beställning så blir det följande privat - alpinvit 2 - läder svart - comfort paket - automat - servotronic - sportläderratt - LM fälg 309 - automatisk baklucka - värmereflekterande vindruta - dragkrok infällbar - x-line - panorama taklucka - solskyddsgardin bak - tonade rutor - velourmattor - automatiskt avbländbara in och ytterspeglar - sportstolar - svankstöd - helljusassistent - hifi högtalarsystem - anslutning för iphone - navigation profesional - utökad bluetooth - elstolar Men just nu velar jag något enormt...Gillar min R36 väldigt mycket och är lite nyfiken på vad som ersätter den.. |
|
|
Se där ja, extra allt! :) Mvh Kalle |
|
| Så i elfte timmen så blev det ingen beställning. Hjärtat får välja nu och kör min R36 tills jag hittar en värdig ersättare.. | |
|
robgus: Du överväger inte att ta en 35i eller 30d istället då? Om jag hade haft en större budget (ska ju ha den som förmånsbil) hade jag nog lagt stålarna på en 30d med adaptiv stötdämpning. Skulle nog kunna vara den ultimata bilen, på nästan alla sätt. Min beställning gjordes idag tror jag. :) Mvh Kalle |
|
| Kan vara alternativ, skulle köraderas demo 35i men den var redan såld! Ska prova 3.0d framöver men motorn i min är beroendeframkallande;) valde faktiskt nuvarande bil över 530i touring för 2 år sedan när jag köpte den och just pga motorn. | |
|
Om 35i-maskinen kännas lika bra som i 3-serien blir den vagnen en bomb. Dock tycker jag att X3:an är för hög och svajig för att kunna hantera så värst mycket mer än en bit över 200 hk, alltså typ en chippad 20d. Ska man ha större maskin känns adaptivt chassi som ett krav. Jag vet dock vad du menar när det gäller beroendeframkallande maskin. Min 2-litersspis levererar 430-440 Nm från 2.200-5.000 rpm och 315 hk vid 5.600 rpm. 100-150 på 5,1 sek och 100-200 på 14,2. Har åkt ifrån S6 Avant V10 rejält på Mantorp, och jämnt med SL63 AMG. Ändå har jag just beställt en en X3 20d... :) Mvh Kalle |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.