|
Sida 8 av 47
|
|
|---|---|
| Skillnaden mellan de två bt alternativen verkar vara att till prof får du extern antenn samt snap-in adapter för telefonen. Framgår av prislistan som finns på BMW:s hemsida. | |
|
Fattar fortfarande inte, vad har nav. med det hela att göra. Man behöver väl ingen nav. för att ha bt-lösningen? Jag antar att det är så att musik o tfnsamtal kan hanteras via bt, från ratten kanske och att musiken o/e tfnsamtalen syns på en skärm. Eller kan det vara fler funktioner än så? Visst måste väl lösningen ändå innebära att det finns en skärm. Informationen på hemsidan o i katalogen klargör ingenting tycker jag. "det finns inget sen...." |
|
|
Så här står det i prislistan "Trådlös anslutning av bt kompatibel telefon till bilen, inkluderar handsfree manövrering via bilens kontrollsystem" |
|
|
Hej, tror det är samma som på den "gamla" X3:an, har en 2009 med Snap in vilket är en adapter för en mobiltelefon som du lägger i en liten kasset. Fördelen ska vara framförallt mottagningen då den är ansluten till antennen på taket. Den laddas dessutom. Allt manövereras från ratten via Bluetooth. Fungerar så där, i mitt fall hade telefonen ofta hängt sig och jag fick starta om den innan det gick att ringa. Skippade allt och har bara min Ericsson i fickan, den ansluter direkt och det fungerar perfekt. Slipper dessutom ha en extrra telefon, att hålla på och ansluta den innan man åkte var inte praktiskt. jan c |
|
|
Angående de olika BT-lösningarna så är det nog ingen skillnad på funktionen. Skillnaden är att Pro har yttre antenn och möjlighet till "fast" anslutning via en adapter. Jag tycker Pro är onödig men den behövs (av någon anledning) för att kunna beställa Navi Pro. Jag räknar med att kunna använda en "HotSpot" för den fasta anslutningen. Jag hoppas det är tänkt att den ska kunna gå att använda parallellt med en telefon ansluten med blåtand. I Comfort-paketet ingår BT Bus. Samtal och musik ska gå att sköta med bilens kontrollsystem. Själv föredrar jag att ha musiken på ett USB-minne. Det startar direkt där man slutade sist utan att man behöver göra någonting alls. USB ingår också i Comfort-paketet. "BMW six appeal" |
|
|
Sådär ja, nu börjar det närma sig... Fick kolla på den live och provsitta igen idag. Shit, vilken bil! Har bokat in provkörning av en 20d automat på lördag, ska bli kul. Specen nästan helt spikad nu. Det blir: Xdrive 20d Alpinvit Automatlåda Helskinn (inte bestämt om jag ska köra "safe" med Svart eller flippa lite och köra "Havanna") Comfortpaket Sportstolar Sportratt Backkamera Hifi högtalarsystem Infällbara backspeglar 19" Dubbelekerfälgar Tror det blir en rätt prydlig tjänsteholk... :) Mvh Kalle |
|
| Försökte göra vissa förändringar/tillägg i min beställning, men det visade sig att bilen redan var tillverkad. (v45). Nu är leveransveckan satt till v3. Bara drygt 8v....!!!;) Det är inte långt borta. Kul, blir nog bland de första som får ut min nya X3:a, eller vad tror ni? | |
|
Kul! Hoppas de hinner få upp farten och jobba in kön ännu mer. Är det någon som vet om fälgar från den gamla X3an passar till den nya? "BMW six appeal" |
|
|
Bood=> Ingenting av den gamla passar på den nya. Jag har frågat återförsäljaren. Fråga till alla; Mineral sillver eller svart? Det är frågan Owjan |
|
| Personligen mineral silver, har haft för många svarta bilar nu och är trött på att alla repor syns.. För mig blir det nog en vit.. | |
|
Hej! Ni som träffar på en svart X3, ta gärna ett foto och lägg här. Foto på mineral silver finns men ingen svart. Owjan |
|
|
Bilder från en terrängbana i närheten av fabriken i USA: Länk Video där man kan se en svart X3 (slutet av klippet): Länk Tycker själv att en svart X3 kräver X-line för att lyfta utseendet. (Själva testet som visas i videon är egentligen inte av större intresse. Arrangerat av BMW för att visa en av få nackdelar med Audis AWD-system.) |
|
|
Efter att endast sett bilderna på nya modellen tyckte jag det fanns vissa likheter framtill med hyundai jeepen. Nu har jag sett den i verkligheten och har ändrat uppfattning, den har fått ett rejält lyft speciellt som jag aldrig gillat den gamla modellen. Är det någon som provat den? |
|
|
Jag har en 20d hemma över natten för provkörning. Bara kört 8-10 mil hemma. Helt sagolik bil so far! Så pass pigg att mina lösa tankar på en 30d nu är helt nerlagda. Det blir en 20d med mer lull-lull istället. Troligen nåt lämpligt chip däremot. Men, som sagt, grymt imponerad hittills! Mvh Kalle |
|
|
Kalle, Kan du gå ut och mäta bredden i baksätet? Jag är intresserad av den släta bredden på sittdynan, mellan hjulhusputorna, alltså själva "rumpsitsbredden". Tackar, /m |
|
|
Svängde förbi Auto7h idag och tog en kik.. stor vill-ha-känsla, men tyvärr kan jag inte bortse den enorma värdeminskning som en ny X3 kommer innebära... Klart snyggaste X-BMW:n hittils! |
|
|
Prisskillnad 20d mot 30d blir inte mer än ca 40´om man skall ha automat då det är standard på 30d samt att man får 18´, dubbla avgasrör, utökad DSC, kromade njurar och ev ngt annat också, tål att tänkas på.. Mvh |
|
|
Var o kollade på nya X3:an idag i GBG och den var ju grymt snygg! Speciellt i vitt med 19" och svart klädsel. Kanske dags att byta ut 530:n;) Men till min fråga såg specen på 3.0d den har 258HK och 560NM. Kommer den motorn att hamna i F10 och de andra bilarna eller är det bara X3 som kommer få den som man vet om nu? Vore roligt o veta för då känns det som att man behöver ta ut lite mer hk ur 3.5d. When Batman takes a vacation he does the Gumball |
|
|
Passo: vad har du sett för pris på 30d? Jag fick besked, direkt från BMW Sverige dit min säljare ringde, att det skulle skilja 100' listpris. Räknar man 25 för automat och 13' för 18" fälgar skiljer det i så fall lite drygt 60'. Hade det bara skiljt 40' hade det varit en lite annan fråga, men 60' sabbar min kalkyl. Sedan måste jag säga att jag blev positivt överraskad av 20d i kombination med automaten. Visst, ingen raket men fullt tillräckligt med kraft i förhållande till biltypen och chassit. Mer kraft skulle nog helt klart kräva att man även la på den adaptiva stötdämpningen, men även då har man ju ingen sportbil, så frågan känns närmast som att hitta en nivå där hela ekipaget känns harmoniskt och jag lutar åt att en chippad 20d ligger närmast, i alla fall med hänsyn tagen till en prisskillnad på 60'... Mvh Kalle |
|
| Jag jämför med priserna på den gamla, kanske är det som du säger men då har de i så fall lagt på ca 25´ för automaten på 30d... surt i så fall! Då vete f*n om det är värt det. Mvh | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.