|
Sida 7 av 47
|
|
|---|---|
|
Självklart skall du köpa navigation med bilen och inte sitta och pilla med halvkassa små plastbitar som i bästa fall visar lika väl som den inbyggda (Visst finns undantag, men generellt). Du köper väl en helt ny, dyr lyxbil för helhetslösningen och inte för att krångla med en massa annat? Nej, minst Business och om du tycker det är värt det; Köp till den stora härliga skärmen. :) //Bjersér BMW - over 200 (s)miles/hour |
|
| Verdi>> Jo, visst har den stöd för TMC. Har räddat oss från flera staus nere i Tyskland. | |
|
Hej, Ny på forumet och i begrepp att beställa min första BMW, vilket i så fall blir nya X3:an. Skall ha den som tjänstebil, vilket gör att jag har att förhålla mig till knappa 10 basbelopp netto. Den spec jag kollar på nu är: Xdrive 20d Alpinvit Automatlåda Svart tyg/skinn Pearlpoint Comfortpaket Sportstolar Backkamera Hifi högtalarsystem Sportratt Infällbara backspeglar 19" Dubbelekerfälgar Självklart ett par andra saker man skulle velat klämma in, men det jag mest funderar över är om det verkligen är värt 25' för automatlådan? Hade kunnat tänka mig att byta ut den mot elstolar med skinnklädsel, vilket jag haft i alla mina senaste bilar. Har dock läst en del om att just 2,0d-maskinen ihop med manuell låda inte är någon helt lysande kombination. Jag provkörde en 520d i förra veckan, och var väl inte helt igenom imponerad av känslan i lådan. Vad säger församlingen om kombinationen X3 Xdrive 20d med manuell låda? Mvh Kalle |
|
|
Tycker att specifikationerna ser bra ut, ungefär som jag hade tänkt mig en X3. Dock skulle jag antagligen valt 18" och använt pengarna till en dragkrok, men det är givetvis helt och hållet beroende på behov. Tonade rutor brukar göra sig bra på vita bilar. De provkörningsrapporter jag läst antyder att det är lätt att få tjuvstopp med den manuella lådan. Om du har möjlighet att vänta kanske M-paketet kan vara intressant eftersom den kostnaden inkluderar sportstolar, sportratt, större fälgar etc. Känner inte till när M-paketet börjar säljas eller vad det kommer att kosta. |
|
|
Ja, man kan ju alltid ifrågasätta det rationella i feta 19":are, men tyvärr såg jag den i verkligheten med de fälgarna på, och nu tycker jag den ser på tok för tam ut med 18"... Bra tanke med M-paketet, ska kolla om min säljare har nån koll på när priset på det blir offentligt. Ska byta i slutet av maj, men med tanke på leveranstiderna börjar det nog dra ihop sig. De saker jag egentligen är osäker på, och som jag gärna tar input på är: - Automat eller manuell (alltid kört manuell tidigare, men heller aldrig haft vare sig SUV eller diesel) - Pearlpoint eller helskinn? Hur känns Pearlpoint? Såg det i en 1-serie och där kändes den "sådär" Resten av specen känns rätt bra. Blir det manuell blir det som sagt helskinn med elstolar. Toning blir i efterhand, vill ha lite mörkare än original på en vit bil. Har nån förresten koll på om/när man kan beställa Shadowline, förutom till M-paketet? Mvh Kalle |
|
| Tycker att automat är givet med en diesel, karaktären gör att den passar bättre med automat. | |
|
Är det ngn som kan funktionerna på den blue-tooth-historia som ingår i comfortpaketet. Hur kan den användas tillsammans med min Iphone?? "det finns inget sen...." |
|
|
Automatlådan är rätt dyr men riktigt riktigt bra. Har precis harvat 10k mil i min förra 320d med automat, och tog även automat i min nya X1 23d. Nu sitter jag iofs i rätt saftiga köer varje dag, men t ex backa båtsläp nedför rampen till sjösättning = automat äger. mvh Anders |
|
|
Ja, det verkar ställt utom allt tvivel att den nya 8-växlade lådan är magiskt bra. Kanske är värt att "försaka" lite annan utrustning för att få den m.a.o? Hade den 6-växlade varit tajt och fin hade jag kanske varit av en annan uppfattning, men den var inte alls så skön som lådan i min nuvarande. Hade det inte varit tjänstebil hade man ju övervägt att smacka dit större fälgar i efterhand, men då blir det ju strul med leasingfirman när det är dags för däckbyte... :) Mvh Kalle |
|
| Jag var i samma valsituation som dig när det gäller manuell/automat. Efter en del testande, med bla nys 520d med automat valde jag manuell. Automaten kändes väldigt "taxi"= sunkig. Vid lägre farter hade den svårt att bestämma sig för vilken av de tätstegade växlarna den skulle välja. Kändes inte bra tyckte jag. | |
|
Aha det är klart att det är en annan låda än jag kör med. Har inte kört de mer tätstegade speciellt mycket så där är det nog vad din känsla säger. Jag var tidigare automat-hatare deluxe men även jag blev religiös på äldre dagar, tydligen :-) Alltså fälgar är väl inget problem det heller, beror väl på hur kreativ din däcksgubbe är men klart att det finns genvägar även där :-) Tror definitivt att din X3, liksom de flesta lite ballare bilar, tjänar extremt mycket utseendemässigt på ballare doningar. Varför inte beställa bilen på 18" och langa på vintersulor på de fälgarna, sedan ta 20" vid sidan av? Se till att hitta en kreativ däcksfirma och en förstående chef så brukar det lösa sig ... Toning på vit bil äger. Likaså lite mörkare nyans i fälgarna, låter som att du får till ett bra ekipage! :-D mvh Anders |
|
|
Jo, hade det varit leasing via företaget hade det inte varit något problem. Vi har dock operationell leasing, d v s allt sköts av leasingföretaget, inkl. vinterdäck osv. Därför klart enklare att ta det direkt vid köp än att trixa efteråt, även om jag inte har något emot "eftermarknadslösningar"... :D När nu leasingfirman verkar ha svalt mina 19":are som jag har i offerten som har gått igenom så känns det dumt att inte köra vidare på det. :) Får se om det finns nåt mer förhandlingsutrymme, eller om det får bli bruttolöneavdrag för att kunna få med helskinn. Mvh Kalle |
|
|
Sköll: tack för återkoppling angående manuell och automat. Jag provkörde precis 520d med automat (tidigare kört den manuella), och jag gjorde faktiskt precis motsatt bedömning. Med automaten tycker jag att motorn föll på plats, även om jag inte tycker att kombinationen 5-serie och 2,0d lirar alls. Hela 5-serien andas "köra, köra, köra" och så har man en seg maskin. I X3:an räknar jag med att bitarna kommer falla på plats mer, med en annan typ av körställning, och därmed även en mer avspänd körning. Mvh Kalle |
|
|
Finns ju för den som är intresserad i nya Auto Motor Sport som kom ut idag till pren. en provkörning av nya X3. Har bara ögnat igenom lite men den verkar få väldigt bra omdömen och betydligt bättre än gamla X3. Den ser riktigt läcker ut vilket jag tycker man inte kan säga om den gamla modellen. /Anders |
|
|
Ja, jag kan säga att den ser ännu bättre ut i verkligheten än på bild. Innan jag såg den live var jag sugen, nu är jag helsåld. Mvh Kalle |
|
|
du kan säkert beställa shadowline, antracittak, sportratt mm, innan M-paketet kommer, så gällde iaf för F10 innan M-paketet kom. /Anders |
|
|
Någon som kan svara på min fråga?? ; Är det ngn som kan funktionerna på den blue-tooth-historia som ingår i comfortpaketet. Hur kan den användas tillsammans med min Iphone?? "det finns inget sen...." |
|
|
mlindman: saxat från katalogen "bt prof kan du i kombination med navigationssystem och lämplig telefon koppla upp dig till kontoret för information om möten,samtal och kontakter. Informationen visas på control display. Med bluetooth audio streaming kan du trådlöst spela upp musik från bt anpassad telefon" Så lite utökad hantering som telefon även audio streaming typ spotify. Mer info www.bmw.com/bluetooth |
|
|
Bt prof ingår inte i comfort paketet. Det är väl buisness bt som ingår? Mvh David |
|
|
En X3 35i med M-sport paketet - den sedvanliga 335 trimningen på det, då har man ett skåp som rör på sig. Jag klimatkompenserar för din miljöbil. /Andreas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.