|
Sida 6 av 47
|
|
|---|---|
|
WGN: Vill gärna själv se den i svart innan jag bestämmer kulör, har en vecka på mig innan bilen blir "låst". Hos vilken BMW återförsäljare såg du bilen ? |
|
|
Owjan: jag ändrade min beställning från Business till Prof navi. Skärmen är större, den har 3D-visning och så ska det gå att surfa med den också. Om man kan titta på film också har jag inte kollat och det är jag inte heller så intresserad av. Knappt 11 tusen för den "enkla" navigatorn måste man nog anse vara väldigt prisvärt. Den större kostar ca 13 tusen mer eftersom man också måste uppgradera blåtanden till en "bättre" variant. Mindre prisvärt men värt pengarna ändå, hoppas jag. Backkamera med TopView kostar i praktiken 7000 kr mer än vanlig backkamera eftersom man i det fallet måste uppgradera backspeglarna till automatiskt avbländande också. Hoppsan. Då har helt plötsligt två uppgraderingar kostat 20 tusen. Nästan samma pengar som 19-tummarna kostar...hm...jag kanske ska tänka om? "BMW six appeal" |
|
|
Halloj, Har någon information om när man kan lägga på M-sport på X3? Kanske man kan redan nu? Hittar ingen information på bmw.se när man bygger? |
|
| Enligt katalogen har m-sport beräknad leverans från kvartal 2. | |
|
Lite fina bilder att vila ögonen på. Länk |
|
|
bood du har powerpost. Var har du sett den svarta? Owjan |
|
|
Owjan, Vet inte var du bor. Men vet att M-bilar V-ås har en mörk X3. |
|
| Prongs: tack för fina bilder :D | |
|
Iho/Owjan: Bmw i Varberg har en svart. Dock är den fortfarande "undangömd" för "allmänheten". =) Ägaren tog med mig och visade, såg inte så mycket för det var ganska mörkt. Men som sagt, har inte lärt mig att tycka om nya X3 än, förra var fulaste Bmw:n någonsin. |
|
|
Hej! Nu är det skarp läge. Jag måste få hjälp att bestäma mellan: Navi Business och Navi professional och ingen navi alls. För mig handlar det om 5900:- mellan Navi prof och bussines. Tycker ni att 5900 notiverar funktionerna i Navi professional? Owjan |
|
|
Owjan, Självklart. Större skärm är ALLTID större skärm. |
|
| Jag skulle lätt ta navi professional, är ju inga pengar att tala om i sammanhanget. | |
| Löjligt att betala ca 25 tusen för en navi som redan från början är undermålig jämfört med många andra. Enda fördelen är att den är integrerad men det är inte värt de pengarna! Min personliga åsikt. Mvh | |
|
Passo222 Kan du utveckla dig lite? Navin kostar 19000:-, då ingår: Navigationssystem Professional Hårddisk-baserat navigationssystem som inkluderar: - 8,8" bildskärm i färg - 3D kartvy samt Satellitbild - Hänvisning med pilangivelse eller karta - Radio Professional - kod 663 - MP3 uppspelning - CD/DVD-avläsare - Färddator med utökad funktionalitet - 8 favoritknappar Jämfört med: Navigationssystem Business Navigationssystem med kartdatan lagrad på Flash-minne: - 6,5" bildskärm i färg - Hänvisning med pilangivelse eller karta - Radio Professional med CD-spelare - kod 663 - MP3 uppspelning - Färddator med utökad funktionalitet - 8 favoritknappar Owjan |
|
|
Vad det gäller själva navigationen så funkar Business precis lika bra. 3D-visning och satellitbilder har man knappast någon större nytta av i praktiken. Jag gillar att det är en större skärm och med det hoppas jag att allt visas lite tydligare. Man kan se info om musik samtidigt som man har igång kartan osv. Business kostar 10900 och Prof 19000. I praktiken tillkommer 5500 för den utökade blåtanden till navi prof. Detta är BMWs listpriser. Vad man verkligen får betala är en annan femma. Business är väldigt prisvärt, tycker jag och Prof är lite mindre prisvärt. Hade den utökade blåtanden också ingått hade det inte varit mycket att tveka på. Nu valde jag Prof iallafall. Jag hoppas kunna använda en "Hotspot" Länk till den yttre antennen och få ett trådlöst nätverk i bilen. "BMW six appeal" |
|
|
Re: Owjan Tycker bara inte det är värt de pengarna för något av dina alternativ. En bra navi får du för 2-3 tusen, dock ej integrerad som sagt, sen är det individuellt vad man tycker. Har man usb/blåtand kan kan man ju docka sin mobil med musik i överflöd eller köra spotify mm. 6,5´ skärmen sitter ju där som standard. Det räcker för mig! Mvh |
|
|
En vanligt återkommande debatt på Autopower. :) Jag brukar hoppa in och tycka till mest för att det brukar vara färre som argumenterar för navin än mot. Jag har bara positiva erfarenheter av BMWs inbyggda navi, inklusive det som följer med i form av hårddisk med mp3-möjligheter, 3d-vy osv. Det kanske är mycket för att det passar mina önskemål, men det är ett smidigt och snyggt system. 3d-vyn är den jag alltid använder, ibland kör jag split screen och kompletterar med en karta uppifrån med annan zoom för att få lite överblick. Har haft väldigt lite erfarenhet av lösa navis men köpte en till vår bilsemester i USA i somras och fick tillfälle att stifta bekantskap med den under en månad. Såg fram emot jämförelsen eftersom jag läst många diskussioner här där förträffligheten hos lösa navis (iofs brukar mest priset framhållas som förträffligt) har beskrivits. Nåja, den fyllde till viss del sin funktion och ute på stora vägarna fungerade den helt ok. Dock var den långt ifrån lika smidig och snabb som den inbyggda i vår bil. Dessutom ger den stora skärmen i Navi prof en grym överblick som är svår att finna hos lösa navis. Man kan köra med split screen och ändå ha ungefär lika stor kartbild som hos många lösa. Dessutom var vår lösa navi för långsam vilket gjorde den värdelös inne i städerna, det kan jag dock inte säga är ett allmänt minus för lösa. Men den inbyggda är snabb! Det som jag reagerade mest över är att features som framhålls som fantastiska och nydanande på de lösa navisarna faktiskt redan finns i BMWs inbyggda. Det är inte så att jag suckar över hur gammalmodig den inbyggda är - tvärtom! Det är ett snyggt gränssnitt med bra features för navigation och ett bra integrerat system. Ja, jag vet att jag framstår som en fanboy. :) Men jag brer på lite extra.. Är medveten om att den inbyggda är dyr som tusan och att det absolut inte är ett tillval som alla tycker är nödvändigt eller ens funderar på. Och jag kan inte säga att jag tycker att den är prisvärd. Det jag säger är att det är en väldigt bra lösning som fungerar klockrent och mycket väl kan mäta sig med lösa (i mitt tycke överglänser den lösa navis) förutom vad gäller priset.. Öhm, slutsats... Tja, eftersom jag tycker att den stora skärmen är en av de verkligt stora fördelarna med inbyggd kontra lös navi så tycker jag att det ensamt är ett väldigt starkt argument för att köra på prof istället för business. /Wiberg |
|
| Hej, är baksätet bredare i x3 än i nya 5-serien? Jag menar själva dynan, inte mellan dörrpanelerna. /M | |
|
Tegel, Snudd på 100 att det är samma. |
|
Verdi |
Angående navi eller inte navi. Jag var på rivieran i helgen och hade en E90 med inbyggd navi som hyrbil. Hade även min lösa TomTom Go 720 TMC med mig eftersom jag inte visste om hyrbilen skulle ha navi eller inte. Använde de parallellt en sträcka men för att vara ärlig så märkte jag ingen större skillnad mellan de två. Dock, i min TomTom så får man en varning innan den föreslår en tullbelagd väg. Det gjorde inte den inbyggda. Men det kanske är en inställningsfråga? Jag förutsätter att den inbyggda även har stöd för TMC, alltså att den tar emot varningar för köer, trafikolyckor osv via en radiokanal. Har den inte det så är det ett stort handikapp om man ska köra mycket i t ex Tyskland. Jag tyckte att den extra skärmen, för navi, backradar osv, bidrog till en lyxigare känsla i kupén. Om jag hade användning för navi mer än 4-5 ggr per år så hade jag lätt skaffat en bil med inbyggd. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.