AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
283.580

Nya X3:an

Sida 38 av 47
Hej,

På vit bil tycker jag personligen att det är snyggare utan X-line. På min har jag förstärkt kontrasten med svarta njurar och svarta rails, tillsammans med en skaplig toning runt om.

Mvh
Kalle
Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
Idag - slog den om till 1000 mil.
- tankade jag 65 liter efter 102 mil.

"BMW six appeal"
be
3
beb
X3 2.0d -12
120 2.0d -06
Hade varit trevligt med lite mer bilder från er som fått era bilar. Beställning på gång men lite inspiration kring färg, x-line inte x-line, fälgar osv hade ju varit najs. Samtidigt kunde ju vara kul att se vem som har den snyggaste....

Kom igen nu! Bilder!!
Hej,

Min mattvita finns att beskåda här: www.garaget.org/kk

Mvh
Kalle
Pr
70
Prongs
BMW X3 35i (M-Sport) -11
hej,

Kort fråga. Hur många mil behöver 35i motorn för att klassas som inkörd med allt vad det innebär?
Verkar som den här tråden nästan dött, kanske ett tecken på att de flesta nu faktiskt fått sina bilar och njuter framför ratten istället för att sukta framför datorn. Men jag är inte bitter..

Vad har ni köpt för vinterdäck till era X3:or, eller närmare bestämt vilken storlek och fälg. Är ganska inne på Hakka 7 med dubb men velar gällande 17" eller 18". Pris och funktion säger 17", utseende 18".

Någon som vågat sig på dubbfritt?
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Minaxe: Tror det finns en tråd om vinterhjul som Kristoffer startade. Jag kommer köra dubbfritt och med största sannolikhet 18". Hakka 7 är ett grymt däck, jag kommer förmodligen välja Hakka R.

I övrigt så börjar förbrukningen stabilisera sig något. Jag har snart passerat 500 mil och de två senate tankarna har legat på 0,79 och 0,81.

Bagageutrymmet är mindre än jag hade förväntat mig (skrev tidigare att det är lite dåligt djup).

I övrigt är jag väldigt nöjd.
Jag suktar fortfarande...förhoppningsvis är det slut om en dryg månad :-)
To
27
Topt
X3 20dA 2011
Mineralsilver
Jag har valt Orginalfälg 17 med Hakka 7. Ser väldigt bra ut. Jag tycker priset på 21´är OK med tanke att man köpt y-eker 17 och RFT. Skulle man köpt på bythjul eller motsvarande kanke man bara sparat 5-6 tusen.

Om jag inte drar släp så ligger min förbrukning nu på ca 0,65 med 18-tum. Så jag är nöjd med allt utom min stol som är snedsydd i vänsterkanten och jag sitter inte bekvämt! Har dock fått att garantiärende på byte av sitsen.
Hoppas det kan lösa felet. Ingen annan som sitter illa i halvläder/sportstol?
Lädersömmen går ju precis utmed låret och min är stenhård på vänstersidan.

Har lärt mig att älska den inställbara bakluckan, ett tips för nya köpare.
/

Jag kör på enklaste 17-tummarna från BMW med dubbfritt RFT. Inte det roligaste men det får kompenseras med 309:orna till våren hoppas jag. Fick ett bra pris i samband med nyköpet och vågade inte chansa eftersom jag egentligen skulle få bilen Nov/Dec.
Ro
48
Robibob
BMW X3 2.0 d -12
minaxe: Jag har köpt 18'' originalfälg (kommer faktiskt inte ihåg vilken) med dubbfritt (Hakka har jag för mig). Jag har kört dubbfritt de senaste tio åren med olika tvåhjulsdrivna bilar och har aldrig haft något problem, tvärtom. Med en fyrhjulsdriven lär det definitivt inte vara något problem. Särskilt inte min eftersom den lär levereras när vintern är slut (sa han också utan den minsta bitterhet i rösten :-))!
ma
7
maek
BMW Z4 M Roadster -07
BMW X3 xDrive20d -11
Stannade till hos min handlare idag när jag ändå var i närheten för att höra om han hade någon mer info om när min bil kommer. Då hade den kommit nu i veckan så nästa vecka är den klar för hämtning. Beställde i dec 2010 så det var på tiden : )

Ska få förslag på v-däck. Tror jag ska ta 17" org.fälg och dubbfritt.

// Marcus
Är det någon mer än jag som inte kan få en utskrit på vald specifikation i konfiguratorn? Har W7, Java o Flash installerat. Det enda som händer är att en gul liten stjärna blinkar till, inget händer.
Har idag beställt vinterdäck till min X3. Beställde faktiskt 235/55-17 Nokian Hakka R från Bythjul, endast 1661kr/däck. Dessa åker på org.fälg och sedan blir det nya fälgar och däck till våren. Tog 235 istället för 225 eftersom utbudet är mycket större och prisskillnaden var stor på Hakka R. Omkretsen ändras endast 1,5 % vilket skall vara ok. Skriver man in X3 F25 på gummihuset föreslår dem faktiskt 235.
ma
7
maek
BMW Z4 M Roadster -07
BMW X3 xDrive20d -11
Var och kollade på min bil igår hos handlaren. Skulle få hämta den idag men upptäckte igår att dom missat att taket skulle vara antracit. Dom ska återkomma under dagen hur dom ska lösa det. Det är rätt på beställningen så frågan är var det gått fel.

Trist när man snart väntat ett år. =(

// Marcus
ja
406
janih
E 220 D Sedan (W213) -16
Maek: otroligt, jag lider med dig. Trist om det ska börja riva i inredningen direkt
Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
Passerat 1500 mil. Den blir bara bättre och bättre. Bakrutan blir inte alls så smutsig/blöt som den blir på alla andra BMW touring. Då jämför jag med E34, E39, E91 och E83.

Mindre bra: Bränslepumpen hörs tydligt i låg hastighet. Serviceintervallet är minst 500 mil kortare än i min gamla X3. Det kanske beror på automatlådan?

"BMW six appeal"
Bood: vad drar din numera?
Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
Rätt så precis 0,65. Något mer än färddatorn visar (som vanligt). Den har legat där ganska länge nu. Jag tror inte att det går att nå 0,56. Knappt ens på landsväg. Bra siffror ändå men trist att det ska skilja så mycket.

"BMW six appeal"
Vad har du för fälgar?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.