|
Sida 34 av 47
|
|
|---|---|
|
riktigt läcker!! Frågan är om inte alpinvit och kanske även titansilver gör sig bättre utan x-line? |
|
|
Alpinvit absolut utan X-line tycker jag. Svart grill och shadowline. Titansilver känns lite 50/50. Även svart utan X-line kan vara coolt om man kör en lite råare look. Häftigt med mattvitt, gjorde sig riktigt bra på X3:an. Frågan är om man ska göra något med fälgarna. Jag är mer inne på gunmetal snarare än helsvarta. |
|
|
Har sett att det kommit ut två F25 30d på blocket, varav en finns kvar: Länk Såg även en en brun 30d på stan så dom har uppenbarligen börjat levereras. Är det någon här på forumet som fått sin och vill ge sig på en recension? |
|
|
Kalle, jättesnygg! Vad är det för originalfärg och vad kostar det att foliera? Snyggt med svarta njurar, det har jag också på båda mina vita bilar. Jag har dock lackat ramarna till njurarna alpinvita, så att de svarta njurarna inte blir så dominerande. /Anders |
|
|
Tack! Den är alpinvit i grunden. En foliering kostar normalt 15+ moms. Mvh Kalle |
|
| Är det någon som kan bekräfta huruvida X3an har isofix fram eller ej? Läste i ett par andra trådar här på ap om bilbarnstolar och isofix att BMW slutat med isofix i passagerarframstolen. I broschyren nämns också bara isofix på de två yttre platserna i baksätet. | |
|
Egentligen är avsaknaden av Isofix inte hela världen. Det tycker inte jag som tvillingförälder och har varit igenom ett antal olika barnstolar. Har man dessutom bara ett barn och kan klara sig i 2-3 år utan att behöva flytta stolarna så ofta mellan bilar så fungerar det ganska bra utan. Om de nu skippat Isofix fram, innebär det också att airbagen inte kan kopplas ur med nyckel? Tidigare har dessa två ting följt med varandra. Hmm får nog kolla med min säljare och höra mig för... |
|
|
Kristoffer: Nej, det är det som är skumt. Det går att stänga av airbagen (och detta är gratis, tillskillnad från ex X5 där det är ett tillval på runt 800 kr har jag för mig). Men det verkar som man tagit bort isofix fram. Jag har ett babyskydd med isofix, och min fru vill gärna ha bilbarnstolen fram när hon åker själv i bilen. Förvisso går det att säkra stolen med bilbältet, men har man ändå köpt basenheten (som i sig är enkel att flytta runt) så känns det lite snopet att man slutat med isofix fram helt plötsligt. Men samtidigt blir avstängning av airbag fram standard. Får svänga förbi och kolla in demobilen helt enkelt. |
|
| Ingen isofix fram på någon ny BMW. | |
|
Hej! Är det någon som vet vad leveranstiden ligger på i dagsläget vid nybeställning (2,0D)? Har för mig att jag läste här på forumet att man från och med i vinter kommer att kunna beställa dieselvärmare med tidur (webasto?) Någon som vet om det stämmer? Blir inte riktigt klok på om bluetooth (den enklare varianten) ingår vid köp av komfortpaketet? Mvh, Kalle. |
|
|
Kalle, Jag kopplar upp min androidtelefon via bluetooth. Funkar kanonbra det ringer i bilen tillomed när jag var 20meter bort. Det ingår i komforpaketet. |
|
|
kalle: Det verkar som att komfortpaketet gjorts om så att den enkla blåtanden inte ingår längre. Numera får denna beställas separat för en lite större summa dvs lika mycket som den utökade blåtanden kostade. Leverenstiden varierar mellan handlare då de beställer bilar hela tiden. Du får ringa runt och kolla vem som är snabbast. När jag beställde min i våras kunde jag få en 2012 tidigast i Nov/Dec 2011 men vissa handlare hade leverans först i Feb-Mars 2012! Webastovärmaren fanns inte tillgänglig när jag beställde min "tolva", möjligt att det ändrats sedan dess. |
|
|
Ny prislista tillgänglig: Länk Inga jätteförändringar annat än att det nu finns pris på 35d (313hk, 630nm, 529ksek) samt en 20i (365ksek). Rätt styvt med 54 tusen extra för 35d jämfört med 30d, mer än jag trodde. Sa jag å andra sidan även när priset på 30d släpptes... I övrigt har det dykt upp en 4NG - "Detaljer i instrumentpanelen i Svart högglans". Kostar 0kr och är valbart för alla modeller, är det någon som vet vilka detaljer det handlar om? Ingen dieselvärmare vad jag kan se.. Några andra förändringar som jag missat? |
|
|
inte vad jag kan se, förutom att blåtanden är tillbaka i komfortpaketet. Den var väck i den tidigare uppdateringen i denna tråd. Sen finns BMW Apps specad, jag tror denna hette något annat eller saknades helt i den tidigare konfigurationen. Hoppas på en Spotify funktion som gör den kontrollbar via IDrive! Har sett en del Original 20 tums hjul till vissa nylevererade X3, kommer dessa till Sverige eller är 19 det värsta vi har att tillgå just nu? |
|
|
6NR BMW apps har funnits sedan april (vet inte om prislistan uppdaterades dock) då jag beställde det till min bil. 20" har funnits som originaltillbehör sedan lanseringen ( åtminstone årsskiftet ) men det är som sagt ett tillbehör och går inte att beställa från fabrik. Prislappen är ganska styv men betydligt billigare i Tyskland. En BMW-version av Spotify är väl mer troligt nu när det lanserats i USA. Vi får hålla tummarna! |
|
|
@acey Har du fått din bil? Vecka 28:a var väl förra veckan!? |
|
| Nej, först var det v26, sen v28 och nu är det sagt v30... Tänker kräva kompensation eftersom jag i skrivande stund får semestra i en Volvo V50... Men jag får väl inte klaga för mycket eftersom jag beställde i v7 eller om det var 8 så "bara" 22 veckors leveranstid. Tydligen räknas det som kort i BMWs värld...... | |
|
Du ska vara ruskigt nöjd. Jag beställde v9 och har produktionsvecka 40. Så leverans blir förhoppningsvis någon gång i November... Blir i alla fall en MY2012 men det är ju en klen tröst med tanke på att det hittills inte verkar vara några större förändringar/förbättringar. |
|
|
skillnaden mellan 35d och 30d är väl antagligen också för att automat är standard i 35d som på 535d? /Anders |
|
|
Med känsla: Automatlådan är standard även på 30d. minaxe: Ja, det är riktigt trist. Det är sista gången jag utsätter mig för en sådan här väntan. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.