AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
283.563

Nya X3:an

Sida 33 av 47
@Additus

Ska man tolka din kommentar om att du ställt sportläget på DDC:n till att bara omfatta chassit (när du åker med familjen) som att standardläget på fjädringen är lite mjukt? Vad använder du till vardags?

Har ju några funderingar om att chassit kanske måste vara hårdare än standard när man har lite pulver i motorn. Dvs det är läge att kryssa sportfjädring eller ddc i listan..
Minaxe: Tror du har helt rätt när det gäller chassit. Dock, om man tänker köra 19" äger jag tveksam till sportchassi utan DDC. Biltypen ska ju trots allt, i alla fall enligt min mening, kunna vara komfortabel milslukare när man vill, och kunna köras snabbt inne i stan över ojämnheter och sånt som killarna i sportbil måste stanna för...

Med 20d räcker original chassi, men med mer effekt absolut DDC, eller kanske sportchassi + 18".

Mvh
Kalle
Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
Kan tala om att bakluckan läcker i överkant när det regnar riktigt mycket. Made in USA ???

"BMW six appeal"
ad
12
additus
X3 35i 2011
Har inte besvärats av vindbruset i högra hastigheter, men visst finns det. Klart bättre än i gamla X3:an i alla fall. Jag har ju DDC också och vad jag förstår kopplas detta in när jag "familjeanpassar" läge Sport för bara chassit. Detta för att bilen då blir lite stabilare vid högre hastigheter, men jag kör oftast i normalläget som är alldeles utmärkt, inte alls för mjukt, enligt min mening. Då drar den inte så oerhört på växlarna heller. Kan tilläggas också att den variabla sportstyrningen är mycket bekväm: på motorväg är den därför mycket stabil och inte alls särskilt vindkänslig (jag kör ofta över Öresundsbron där det ofta blåser friskt). Har inte fått in något vatten trots de senaste dagarnas åskoväder. (Det enda var några ungdrägg som kastade en vattenfylld balong från femte våningen när jag hade takluckan öppen, men tog precis ovan vindrutan, så inte så farligt blött - tur att de hade låst lägenhetsdörren!).
Pr
70
Prongs
BMW X3 35i (M-Sport) -11
Additus,

Är det något drag i 35i?
Pr
70
Prongs
BMW X3 35i (M-Sport) -11
M-sport börjar komma från fabrikerna...

Länk
Riktigt riktigt snygg i carbonsvart! Men interiören var inte direkt i min smak.

Såg en alpinvit X3 M-sport häromdagen, måste vara en av de första M-sport som levererats i Malmötrakten. Förbaskat snygg med 19-tummarna.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Måste verkligen vara en av dom första i Sverige Kristoffer. Jag kommer vara först hos min handlare och då är det ändå några veckor kvar.

Såg dom här bilderna på m-sport i titansilver. Såg oförskämt bra ut. Länk
Pr
70
Prongs
BMW X3 35i (M-Sport) -11
Acey,

Haha, vad kul, då är vi nog båda bland de första, får min V. 28.
acey: De där bilderna satte igång mycket farliga tankar i skallen på mig eftersom jag medvetet valde bort M-sport då det på tidigare bilder jag sett inte såg så snyggt ut ihop med titansilver.
Men den vanliga set-up:en med 309:orna får duga för mig :-)

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Kristoffer: Du har gott om tid att ändra dig. Blev lite förvånad över hur trevligt det blev med titansilver. Lite sent att ändra sig nu när bilen står på kajen :)

Prongs: Verkligen. Kanske hög chans att bli först på 35i också eftersom det inte säljs allt för många sådana (tror min ÅF hade sålt ett par på sin höjd).
Är just nu i Chicago med jobbet och nu inser jag i vilket land större delen av X3 produktionen hamnar :-/ Den är inte en direkt ovanlig syn, ffa som vit.

Men jag såg idag den första carbonsvarta med M-sport vid ett rödljus, hann tyvärr aldrig få upp kameran och få ett bra skott. Lite märkligt men den hade trots M-paketet gula reflektorer/sidoblinkers i strålkastaren. Om den gör sig bra på bild så kan jag säga att den carbonsvarta X3 är 1000x läckrare live!! Någon som ännu beställt en i denna färg?
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Kristoffer: Reflektorerna på de amerikanska bilarna har inget med M-sport eller ej att göra utan är lagkrav och det går inte få de vita euro-spec reflektorerna i USA. Tycker det förstör fronten...

Jag var nära att beställa Carbonsvart, men eftersom jag inte vågade välja oyster-interiör så skippade jag det. Det är verkligen en läcker färg!
Verkar stämma bra, samtliga X3 häröver har gula reflektorer vad jag kunnat se. Jag är glad att vi inte har det samma hemma :-)

28i förefaller vara volymmodell här, åtminstone har samtliga jag kunnat se hitills varit det.
Pr
70
Prongs
BMW X3 35i (M-Sport) -11
Carbonsvart är jäkligt snyggt och hade tänkt välja det länge på min 35i. Men då den kräver ljust klädsel avböjde jag då jag sedan tidigare vet vilket oerhört jobb det är att hålla rent.

Måste tyvärr sälja min X:3a (se annons på PowerBörsen). Har haft den sen slutet av april och är supernöjd!
Ser det! Hade varit mycket intresserad om den kommit ut tidigare och haft sportstolar. Specen är mycket lik min :-)

Jag har förresten blivit lite ambivalent innan bilen låses i systemet. Har ju valt till de snygga 309:orna men är fortfarande lite osäker på komforten (vill ju ha en bekväm bil).

Funderar på att i så fall gå ned på 18-tums 307:orna och istället lägga till el-bakluckan som jag börjar bli mer sugen på och kanske får mer praktisk glädje av än 19-tum.

Vad tycker ni andra?
Hade sportstolar från början, men provsatte och ändrade tillbaka till vanliga. Har kört Malmö-Stockholm non-stop och tycker att originalstolarna är mycket bra.

Har lite svårt att avgöra behovet av performance control.

I övrigt är jag nöjd med utrustningen, tycker att Servotronic är riktigt bra!
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Din post fick mig att bli sugen att kolla lite på blocket. Den här måste väl vara den mest välutrustade X3:an jag sett så här långt: Länk

Ska bli intressant att se hur snabbt du får den såld. Med tanke på väntetiden så bör det går relativt snabbt tycker man. De flesta vill nog ha sportstolarna, men långt ifrån alla.

Hej,

Lite bilder på min nyfolierade X3:a: Länk

Mycket nöjd med slutresultatet.

Kalle
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.