AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
283.539

Nya X3:an

Sida 31 av 47
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Snap-in (media) adapter till iPhone 4 finns tillgänglig sedan 1 månad tillbaka ungefär. Det är bara att beställa!

Ruttplanering i datorn (jag antar att du menar google maps send to car) funkar inte i Sverige, då denna funktion kräver delar av BMW Assist som vi inte har i Sverige.
jh
1.252
jhellstrom
BMW 520D Touring 2012
Provkörning av 2.0d:
Toppenchassie, fin kontroll
Mycket vindbrus runt fönstren i 120
Backspegeln suddig i 120kmh med automatlådan i D. Sportläget som växlar ner till 7:an bättre.
Slutsats, fin bil men trist o bullrig motor.
ad
12
additus
X3 35i 2011
Var hittar du sådan snap-in adapter för Iphone 4? På bmw.se hittar jag bara för 3G/3G S.
Hämtade bilen idag. En underbar upplevelse att köra denna bil.
Känns verkligen speciell både utvändigt och invändigt (mineral silver, oyster).
Det kommer att ta ett tag innan man har lärt sig alla funktioner. Men det blir kul!
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
additus: Gå till din ÅF och ge honom produktnummer 84212218390, så får han beställa en om han inte har den hemma. I vissa fall kan den också kallas 84212218392.
ad
12
additus
X3 35i 2011
Tack för responsen! De HADE fått in 10 ex hos min återförsäljare, men annonserar tydligen inte ut på bmw.se förrän de har säkrare leveranser.
Den här extremt långa leveranstiden gör ju tyvärr att man har alldeles för mycket tid till att fundera över om man kryssat rätt i utrustningslistan...

Lite blandade frågor:

1. Har ni beställt larm? Trodde det var självklart men fått höra från flera ÅF att det inte är så många som gör det..? Kanske är onödigt?

2. Till er som beställt Dynamic Damper Control och som fått era bilar levererade; vilken dämpar inställning använder ni till vardags? Är det på allvar någon som byter aktivt mellan de olika inställningarna eller handlar det om att hitta sin favorit som man sedan kör på?

3. Någon som fått sin bil som upplever standardchassit som för mjukt?

4. Någon som provkört/har den vanliga sportfjädringen och som kan bidra med lite insight?

5. Någon som fått sin bil och som inte har servotronic? Bra/dåligt?

Som ni märker ganska mycket tankar kring chassi/dämpning. Har ju varit en del tidigare diskussion om detta i denna tråd men tänkte att det kanske går att få lite mer kvalitativ input nu när en del verkar ha fått sina bilar. Såsom någon skrev tidigare så är det ju ingen sportbil man beställt utan en SAV/SUV. Å andra sidan vill man ju absolut inte att det ska kännas som att man åker omkring i en klassisk jänkare...Jag har beställt en 30d så vill ha fjädring/chassi som matchar motorn. Fälgarna är 18 tums 308 (just nu i alla fall).
Hej,

Jag hämtar min nästa vecka och kan ge lite feedback på ett par av dina frågor. Jag resonerade en hel del i precis de banorna, men eftersom min är en 20d så valde jag bl a standardchassi just med hänsyn till biltypen. Ville inte ha den för hård, och jag upplevde standardchassit som lagom.

Har dessutom beställt 19" 309:or och när jag beställde fanns väldigt lite erfarenheter att hitta kring 19" + sportchassi så jag valde den säkra vägen.

Har även beställt utan Servotronic, mest för att många tester anmärkte på lite dålig styrkänsla, vilket för mig är en viktig del av BMW:s DNA. Får se hur kombinationen 19" och utan Servotronic blir... :)

Mvh
Kalle
Här får ni X3 entusiaster något mera att bita i:

Länk

X3 M låter ju biffigt!

/Anders
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
M-divisionen borde fokusera på att få till nästa generation M3 istället. M-suvar känns inget vidare.
Kalle: Ser fram emot att höra din feedback, är jäkligt svårt att dra några större slutsatser efter en kort provkörning. Är lite lätt avundsjuk, hade gärna gjort dig sällskap och hämtat ut min bil nästa vecka i stället för i snöslasket i Nov/Dec...

För övrigt, någon som fått bekräftat att det går att få rattvärme med m-sport ratten? Vet att det inte gått tidigare men som jag tolkar listan nu så ska det faktiskt vara en möjlighet!?
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Minaxe. Jag har beställt rattvärme med M-sportratt. Så jag antar att det går!
Kort fråga angående IPhone interfacet - vad är poängen med detta mer än att det är en dockningstation i armstödet?

Jag valde bort detta tillval eftersom jag tänkt antingen använda USB kabel eller streama musik trådlöst via blåtanden. Har alltid telefonen i fickan. Eller handväskan om min fru kör, dvs inte jag :-)

Eller bör jag tänka om tycker ni?
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Har man inte tänkt välja 6NR - (BMW apps) så kan man nog strunta i det. Men dockan ger också möjlighet till video out via iPhone vilket kan vara trevligt.

Liten snabb genomgång av 6NR: Länk

Tack för hjälpen. Någon som vet om 6NR underlättar uppspelning av Spotify premium från IPhone? Eller får man oavsett styra spotify via telefonen istället för att få upp det i interfacet på bilen?
Topt: Du som har DDC och 18 tummare; använder du någon annan inställning än normal nu när nyhetens behag (kanske..) hunnit lägga sig? Någon ytterligare kommentar gällande sport och sport+ läget?
WM
4
WMats
BMW X3 2.0D - 2012
Jag har bestællt X3 2.0D i Mars.
Den svåraste frågan før mig just nu ær:
Jag vill ha en SVART bil och har valt Saphir svart metallic men har mer och mer børjat fundera på svart utan metallic efter att ha pratat med en massa "experter" som menar att metallic inte ser riktigt svart ut, samtidigt syns ju stenskott och skador mer på en icke metallic lack.

Nån som har några åsikter/synpunkter på detta och kan hjælpa mig i mitt beslut...
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Kristoffer: det är inte möjligt idag, men BMW har precis öppnat upp för möjligheten, så idag finns bara en handfull appar ute. Men tanken är att ja, spotify ska kunna göra en version son funkar med BMW apps och hela interfacet styrs då via idrive.

Och i framtiden sätter bara fantasin gränser för vad man kan hitta på.
WMats: Jag har erfarenhet av både solid och metallic svart. Tycker du absolut bör stå kvar vid ditt beslut och välja en svartmetallic. Den är mer lättskött och långt ifrån lika känslig för repor och fågelskitar som den solid svarta. Dessutom är den enklare att polera upp. När det gäller stenskott är båda relativt enkla att fixa, svart är en tacksam färg jmf med ljusa färger.

Angående larmet så struntade jag i det. Med startspärr och ljudsystem som inte passar skumraskkvarterens moddade Jettor och Golfar känns det inte lika meningsfullt. Dessutom tveksamt om originallarmet är godkänt av försäkringsbolagen, tidigare BMW larm har inte varit det.
Om ett larm känns som ett måste är det bättre att i så fall fixa detta separat via försäkringsbolaget där man får ett godkänt larm subventionerat.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.